به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، سردار هاشمی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) و امام جمعه قم با اشاره به فعالیت های این اداره در بخش فرهنگی  اظهار داشت:  بیش از ۷ هزار اردوی فرهنگی اعم از مشهد و دیگر شهرها انجام شده است.

وی فعالیت های آموزشی بنیاد شهید و امور ایثار گران را مد نظر قرار داد و افزود: تا کنون سه هزار و ۴۰ نفر تحت پوشش قرار گرفته اند و ۱۵۰ مورد نیز برای تحصیل به مدارس شاهد معرفی شده اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با بیان اینکه ۱۷۰ جانباز شیمیایی در استان قم وجود دارد، تصریح کرد: در بخش درمانی اعم از جانبازان و غیره بیش از سه هزار نفر پالایش شده اند.

وی ابراز کرد: بیش از هزار و ۲۰۰ برنامه اعم از مشاوره ازدواج، اعتیاد و غیره در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی برای خانواده های معظم شهدا انجام شده است.

سردار هاشمی با اشاره به اینکه استان قم در کشور بیشترین تعداد شهدای مدافع حرم را دارد، عنوان کرد: ۴۵۶ شهید مدافع حرم در استان قم آرامیده اند که از این تعداد ۲۵۰ نفر تحت پوشش هستند و برخی دیگر نیز در کشورهایی ماند افغانستان و غیره بودند که در استان حضور ندارند.

وی به مسکن جانبازان اشاره و ابراز کرد: ۴۰۵ واحد مسکن برای جانبازان حدود چهار سال گذشته در حال آماده شدن بود که در سال گذشته نیز توانستیم این ۴۰۵ واحد را به بهره برداری برسانیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم بیان کرد: شهدا برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) و اسلام جان خود را فدای نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده اند از این رو مسئولان باید در تشییع آنان شرکت گسترده ای داشته باشند.(p2)