به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، مراسم افتتاحیه فصل نخست کارگاه‌های تخصصی جشنواره هنری و قرآنی مشکات پیش از ظهر امروز در سالن امام خامنه‌ای آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام حسین اسماعیلی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه از تلاش هنرمندان جشنواره مشکات برای تولید آثار مختلف در حوزه‌های فیلم‌نامه، داستان کوتاه، موشن‌گرافیک و پادکست یاد کرد و افزود: ۴۰ نفر از هنرمندان برتر جشنواره‌های مختلف از استان‌های تهران، قم، اصفهان، مازندران، گیلان و مرکزی در این کارگاه‌ها گردهم آمده‌اند.

همچنین، رضا رحیمی‌زاده فیلم‌نامه‌نویس و پژوهشگر حوزوی بر لزوم برگزاری نشست‌های مطالعاتی و تخصصی در راستای استخراج آموزه‌های قرآنی برای استفاده در قالب‌های هنری تاکید کرد و گفت: نه فقط در محتوا و فرم بلکه در فضای نظریه‌پردازی نیز باید به قرآن مراجعه کنیم.

بر اساس این گزارش، مراسم اختتامیه جشنواره هنری و قرآن مشکات فردا عصر با حضور جمعی از مسؤولان سازمان اوقاف و امور خیریه در حرم کریمه اهل‌بیت(س) برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است، هنرمندان جشنواره مشکات به مدت دو روز در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها حضور خواهند داشت و در کارگاه‌های مختلف تخصصی شرکت خواهند کرد.(p2)