به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین همتی عصر امروز در نشست دینی زمزم معرفت که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه استفاده از تبلت برای کودکان زیر پنج سال و استفاده از تلفن همراه برای نوجوانان زیر ۱۹ سال مناسب نیست، اظهار کرد: خانواده‌ها باید تلاش کنند تا فرزندان خود را در مقاطع سنی حساس از ابزارهای ارتباطی که کم‌ضرر نیستند، دور نگه دارند.

وی اضافه کرد: استفاده مستمر کودکان و نوجوانان از ابزارهای هوشمند همانند تلفن همراه و تبلت سبب می‌شود که این افراد نتوانند به هوش و بلوغ فکری لازم برسند، این ابزار افراد را از توانمندی‌های ذهنی محروم می‌کند به همین علت باید کودکان و نوجوانان را به سمت سرگرمی‌های فعال سوق دهیم.

این کارشناس دینی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با بیان اینکه بازی‌های فعال از نیازهای مهم کودکان و نوجوانان است، تصریح کرد: اگر در استفاده از ابزارهای هوشمند خطوط قرمز رعایت شود فرزندان می‌توانند به شیوه درست در زمان‌های محدود از این ابزار استفاده کنند هر چند توصیه می‌شود در این زمان‌ها نیز از دیگر ابزارها همانند کتاب استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه کودکان و نوجوانان باید از بازی‌های خشن و منتقل کننده مفاهیم غربی پرهیز کنند، گفت: دشمن با استفاده از بازی‌های هوشمند به دنبال تضعیف آموزه‌های دینی و فرهنگ اصیل مردم ایران است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین همتی غفلت از نیازهای عاطفی و روانی فرزندان را نخستین عامل حقارت آن‌ها دانست و مطرح کرد: اگر همه خواسته‌های کودکان خود را برآورده کنیم آن‌ها در آینده ضعیف می‌شوند و با توقع زیاد و توانایی کم باید با سختی‌های زندگی روبرو شوند درحالی‌که کودکان باید گاهی طعم سختی و ناکامی را بچشند تا بتوانند پر توان پرورش یابند.