به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم ایزدی در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها حرم مطهر با اشاره به فضایل ماه رجب، گفت: ماه رجب، ماهی است که طبق فرموده ائمه معصوم خداوند این ماه را بر سایر ماه‌ها فضیلت بخشیده است.

استاد حوزه علمیه خواهران مهم‌ترین عمل ماه رجب را روزه‌داری عنوان کرد، افزود: روزه‌داری در ماه رجب فضیلت زیادی دارد به‌گونه‌ای که امام صادق علیه‌السلام به یکی از یاران خود که ثواب روزه‌داری در این ماه را ازدست‌داده است می‌فرمایند «به‌قدری  از تو ثواب فوت‌شده که اندازه آن را خداوند می‌داند و بدان که خداوند ماه رجب را بر سایر ماه‌ها برتری بخشیده و آن را محترم شمرده و برای روزه‌داری در این ماه برکات زیادی برای مؤمنان در نظر گرفته است».

ایزدی نجات از سکرات موت و فشار قبر را از برکات مهم ماه رجب برای مؤمنان دانست، گفت: روزه داری دراین ماه خشنودی خداوند را به دنبال دارد و انسان را از خشم الهی و آتش عذاب در امان نگه می دارد.

وی با تأکید بر اینکه مادران با تقید به اعمال و مستحبات ماه های قمری می توانند زمینه دینداری و دین مداری فرزندان خود را فراهم کنند، تصریح کرد: عمل به مستحبات و اعمال عبادی هر ماه می تواند زمینه شادی و نشاط را در خانواده ها فراهم کند.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: البته بانوان باید توجه داشته باشند که برای روزه داری مستحبی باید از همسر خود اذن گرفته و رضایت همسر را کسب کنند؛ زیرا اگر همسرشان موافق روزه داری مستحبی نباشد، زن نمی تواند روزه های مستحبی را به جا آورد.

ایزدی با در پیش بودن ایام عید مبعث یادآور شد: مبعث بزرگترین عید برای امت اسلامی و امت بشری است بنابراین خانواده ها باید همانطور که برای مناسبت هایی مانند نوروز خانه تکانی کرده و صله رحم به جا می آروند برای این مناسبت نیز می توانند خانه دل را از گناهان و کینه ها پاک کرده و صله رحم به جا آورده و با رفتار و کردار خود اهمیت مبعث را به فرزندان خود گوشزد کنند.