به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار رضا سلیقه مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به اینکه یک فرد نمی‌تواند یک کشور و جامعه را مورد تأثیر قرار دهد، اظهار کرد: مردم در یک کشور نقش اصلی را بر عهده دارند به همین علت حفظ این رکن اهمیت بسیاری دارد.

وی از امربه‌معروف و نهی از منکر به‌عنوان راهکاری برای تصحیح عملکردها یادکرد و افزود: هر فردی در جامعه رسالت مشخصی دارد که باید به آن عمل کند، اگر مشاهده کردیم فردی به رسالت خود عمل نمی‌کند باید به او تذکر دهیم؛ اگر فردی با نگاه احساسی، توسعه‌طلبی، ناآگاهی و در اثر تبلیغات منفی کارهای غیر مرتبط با خود را دنبال کند نمی‌تواند به نتیجه مورد برسد.

تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها داشتن عاطفه را از نشانه‌های سلامت انسان برشمرد و گفت: مردم باید نسبت به نگهداری سالمندان و فرزندان معلول و ناتوان خود اهتمام داشته باشند، فرار از مسئولیت می‌تواند مشکلات جدی را برای جامعه به دنبال داشته باشد.

وی بابیان اینکه مساجد بار قابل‌توجهی از ارگان‌ها را بر دوش دارند، عنوان کرد: مساجد از جمله مراکزی هستند که می‌توانند حجم پرونده‌های دستگاه قضایی را کاهش دهند به همین علت تقویت مساجد باید در دستور کار قرار گیرد.

آیت‌الله سعیدی از نقش بزرگان و ریش‌سفیدان در راستای ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر یادکرد و ادامه داد: امیدواریم با احیای این فریضه دینی بتوانیم انقلاب اسلامی را به نقطه موردنظر رسانده و جامعه را برای ظهور امام زمان(عج) آماده کنیم.(p1)