به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، مراسم شب شهادت امام موسی کاظم علیه‌السلام امشب بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی با حضور پرشور زائران و مجاوران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید محمد حسینی قزوینی از اساتید حوزه علمیه قم طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه زیارت امام موسی بن جعفر علیه‌السلام موجب برآورده شدن حاجات و رفع مشکلات می‌شود، مطرح کرد: به تعبیر یکی از علمای اهل‌سنت ایشان عابدترین شخص دوران خود بودند چراکه شب‌ها را به عبادت و روزها را به روزه‌داری مشغول بودند و زمانی که فردی در حق حضرت بدی می‌کرد ایشان با خوبی جواب او را می‌دادند.

همچنین، مدیحه‌سرایی مهدی سلحشور از فرماندهان مدافع حرم و حضور پیکر شهید مدافع حرم مهدی لطفی نیاسر از دیگر حاشیه‌های این مراسم بوده است.

گفتنی است، آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) و امام‌جمعه قم نیز در این مراسم در کنار زائران و مجاوران آستان مقدس به عزاداری پرداخت.

بر اساس این گزارش، امشب به مناسبت شب شهادت امام موسی کاظم علیه‌السلام دسته‌جات مختلف عزاداری از نقاط مختلف استان قم به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها حرکت کرده و در صحن امام رضا علیه‌السلام این آستان مقدس حضور یافته‌اند تا این مصیبت را به بانوی کرامت و حضرت ولی‌عصر(عج) تسلیت گویند.

لازم به ذکر است، شهر مقدس قم نیز از امشب در سوگ امام موسی بن جعفر(ع) سیاه‌پوش شده است و مردم این شهر در کنار شیعیان و پیروان خاندان عصمت و طهارت به صورت ویژه به برگزاری مراسم‌های عزاداری سالروز شهادت این امام بزرگوار می‌پردازند.