علی افتخاری در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، با اشاره به ارائه خدمات بخش زائر از تاریخ ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ماه در ایام ولادت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه اظهار داشت: در این ایام بیش از ۲۲ هزار نفر با سه دستگاه ماشین زائر بر از ساعت هفت صبح تا سه بامداد جا به جا شدند.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۵۰۰ دستگاه صندلی چرخ دار به صورت امانی به زائرین سالمند تحویل داده شده است، افزود: ۲۰ دستگاه صندلی چرخ دار زائران، نیز در این ایام توسط خادمین آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) تعمیر شد.

رئیس اداره خدمات زائر آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) تصریح کرد: پنج هزار زائر سالمند در بخش سالمندان با صندلی چرخ دار از ساعت هفت صبح تا سه بامداد در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) جا به جا شد.

وی ارائه خدمات واحد کفشداری در ایام نیمه شعبان را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: واحد کفشداری آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) در این ایام به صورت ۲۴ ساعته فعال بوده و به جز نیروهای موظفی ۹۸ نفر نیز به صورت نیروی فوق العاده مشغول به ارائه خدمات بوده اند.

افتخاری خاطرنشان کرد: ۱۵۰ کیلو گرم شکلات توسط بانیان و ۱۲۰ کیلو گرم توسط آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) در کفشداری ها در بین زائرین توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه واحد اشخاص گمشده حرم مطهر(س) در ایام نیمه شعبان در بخش برادران و خواهران به صورت ۲۴ ساعته فعال بوده است، خاطرنشان کرد: ۷۷۳ نفر از افراد گمشده ثبت شده در این ایام پیدا و به خانواده و بستگان تحویل داده شده است.

رئیس اداره خدمات زائر آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) با بیان اینکه ۳۴ هزار و ۲۹۱ امانت در این ایام از زائرین تحویل گرفته شده است، عنوان کرد: ۸۳۹ اشیاء قیمتی از تاریخ ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ماه از زائرین حرم مطهر تحویل گرفته شده است، همچنین بیش از چهار هزار مورد چادر نیز در این ایام توسط امانت داری صحن جامع فاطمی و پل بازار به بانوان تحویل داده شده است.(t1)