به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی عصر امروز در همایش وارثان انبیا که با حضور آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) برگزار شد، با بیان این که آستان مقدس به عنوان محور حوزه علمیه نقش مهمی را در راستای نشر معارف اسلامی ایفا می کند، اظهار داشت: نشر معارف اهل بیت (ع) یکی از مهمترین وظایف این مجموعه به شمار می رود، به همین دلیل با سیاست هایی که از سوی آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) اعلام شده است، شاهد بالندگی مطلوبی در این مجموعه هستیم.

وی افزود: در بخش های معارف آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) با توجه به استقبال پرشور افراد متقاضی با کمبود فضا مواجه هستیم که امیدواریم در آینده با برطرف کردن این مانع بتوانیم گام های موثر و تاثیرگذاری در این راستا برداریم.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) با تاکید بر اینکه حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در طول تاریخ نقش مهمی در نشر معارف اسلامی داشته است، عنوان کرد: آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) توانسته است در راستای ترویج معارف اسلامی گام  موثری بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحی با اشاره به برگزاری همایش وارثان انبیا، تصریح کرد: هر ساله برای قدر شناسی از اساتید مراسم مختلفی در استان مقدس کریمه اهل بیت (س) برگزار می شد، اما از زمان حضور آیت الله سعیدی در آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها تصمیم گرفته شد که همه اساتید در یک جمع مورد تجلیل قرار گیرند.

وی ادامه داد: طی هفت سال گذشته همایش وارثان انبیا را در راستای نشر معارف اسلامی و تجلیل از اساتید قرآنی حرم مهطر در بخش قرآن و حدیث برگزار کرده ایم که این نشانه اهتمام آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) به این بخش است.(p2)