به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد فقیهی ظهر امروز در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها حرم مطهر بابیان اینکه تمامی کتب آسمانی در یک مسیر بوده و دعوت به‌حق می‌کنند، گفت: این موضوع در آیه ۳۷ سوره یونس مورد تأکید قرارگرفته و این آیه می‌فرماید« وَمَا كَانَ هَذَا الْقُرْآنُ أَنْ يُفْتَرَى مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلَكِنْ تَصْدِيقَ الَّذِي بَيْنَ يَدَيْهِ وَتَفْصِيلَ الْكِتَابِ لَا رَيْبَ فِيهِ مِنْ رَبِّ الْعَالَمِينَ».

وی افزود: این آیه می‌فرماید که شأنیت قرآن بیانگر این مطلب است که قرآن نمی‌تواند از جانب غیر خدا باشد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: این آیه در ادامه می‌فرماید که این قرآن  کتاب‌های پیش روی خود را تأیید می‌کند که مراد انجیل و تورات است و خداوند در این آیه با کنایه به یهود و نصارا می‌فرماید که اگر کتاب‌های شما مقدس است قرآن نیز مقدس بوده و محتوای تمامی کتب آسمانی یکسان است بنابراین احکام شرعی و نگرش فقهی میان پیروان ادیان مختلف یکسان بوده و تفاوت‌ها در اثر تحریف ایجادشده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فقیهی ادامه داد: قرآن کریم می‌فرماید که نه‌تنها منشأ صدور کتاب‌های آسمانی یکسان است بلکه می‌فرماید این کتب یکدیگر را تصدیق می‌کنند ولی باید دقت کرد که یکی از تفاوت‌های مهم قرآن کریم با سایر کتب آسمانی در این است که کلام خداوند را به‌صورت مفصل‌تر و دقیق‌تر بیان می‌کنند.

وی بابیان اینکه عده‌ای قرآن را افترا می‌خوانند وعده‌ای دیگر قرآن کریم را کلام خداوند می‌دانند، افزود: قرآن کریم به کسانی که آن را افترا می‌دانند می‌فرماید اگر بر این سخن خود مدعایی دارید که قرآن ساخته دست بشر است آیه‌ای مانند آن بیاورید و بهترین دلیل اعجاز بودن قرآن همین دعوت به تحدی است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه قرآن نه‌تنها در بلاغت و فصاحت اعجاز دارد بلکه نور و رحمت است، خاطرنشان کرد: تنها کتابی که با آن می توان انسان را هدایت کرده و قلب او را از ظلمت به‌سوی نور آورد، قرآن است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فقیهی قرآن را «تبیان لکل شیء» دانست، گفت: تبیان بودن قرآن بزرگ‌ترین معجزه آن برای بشریت در اعصار مختلف است و این کتاب برای تمامی عمر بشر کافی است.(p2)