به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم محمدرضایی عصر دوشنبه در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر بابیان اینکه شعبان ماه ولایتمداری و کسب معرفت نسبت به مقام و ولایت اهل‌بیت علیه‌السلام است، گفت: این ولایت مداری نسبت به مقام امام علی علیه‌السلام و جایگاه اهل‌بیت تنها برای انسان‌های عادی نیست بلکه تمامی انبیای الهی و ائمه معصوم ولایت اهل‌بیت علیه‌السلام را پذیرفته‌اند.

وی حق بودن و حق مداری را مهم‌ترین دلیل واجب بودن پذیرش ولایت امام علی علیه‌السلام عنوان کرد، افزود: حضرت رسول اکرم(ص) تنها راه امام علی و ائمه معصوم علیه‌السلام را حق می‌دانند و بر همین اساس می‌فرمایند که تنها کسانی به‌حق و حقیقت می‌رسند که در مسیر امام علی علیه‌السلام و ولایت فرزندان ایشان حرکت کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: در این عالم تمامی امور با حرکت در مسیر ائمه معصوم علیه‌السلام و توسل به ایشان قوام می‌یابد و به همین دلیل است که یکی از شروط به سرانجام رساندن کارها این است که بعد از نام خداوند تمامی کارها با  ذکر صلوات بر محمد و آل محمد آغاز شود.

محمدرضایی صلوات را دعای مستجاب عنوان کرد، گفت: امام سجاد علیه‌السلام تمامی دعاهای خود را با صلوات آغاز کرده‌اند تا مردم بدانند صلوات بخشی از آداب دعا است.

وی افزود: آغاز دعا با صلوات یعنی اینکه انسان در مسیر بندگی برای رسیدن به سعادت، راه اهل‌بیت و توسل به امام معصوم را انتخاب کرده است و امام سجاد علیه‌السلام قصد دارند به امت اسلام بیاموزند که حتی اگر در دعاهای خود در مسیر امامت و امام شناسی حرکت نکنند دعاهای آن‌ها نیز بلاتکلیف خواهد بود.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: کسی که زندگی و دعاهای خود را به نور صلوات منور کند نه‌تنها در امور روزمره توفیق بیشتری خواهد داشت بلکه در مسیر بندگی نیز توفیقات فراوانی شامل حال او می‌شود. دعا کردن به‌حکم عقل و احکام دین و سیره ائمه معصوم علیه‌السلام به‌صورت روزانه در زندگی لازم است و شرط اجابت دعاها و کارهای روزانه صلوات بر محمد و آل  محمد است.(p2)