به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با اشاره به جایگاه و اهمیت ماه شعبان، اظهار داشت: ماه شعبان از ماه‌های برگزیده است، در میان ماه‌ها سه ماه رجب، شعبان و رمضان از ماه‌های برگزیده سال به شمار می‌روند.

وی افزود: ماه شعبان از جهت عظمت ماه باشرافتی است و پیامبر گرامی اسلام(ص) پیرامون این ماه نیز فرموده است که ماه شعبان ماه من است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: ملائکه و حاملان عرش الهی ارزش و حق این ماه را می‌دانند و این ماه را بزرگ می‌دارند، همچنین در این ماه رزق مادی و معنوی مؤمن زیاد می‌شود، ازاین‌رو باید از خداوند بخواهیم در این ماه بر رزق ما نیز بیفزاید.

وی عنوان کرد: در این ماه ارزاق مؤمنان تقسیم می‌شود و اگر فردی در این ماه کار خیری انجام دهد پاداش آن را هفتاد برابر می‌نویسند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مومنی ماه رجب و شعبان را فرصت غبارروبی از دل‌وجان دانست و تصریح کرد: مضجع شریف اهل‌بیت (ع) نیاز به غبارروبی ندارد بلکه این قلب و جان انسان‌ها بوده که به غبارروبی نیاز دارد.

وی تأکید کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) ماه شعبان را ماه خود نامیدند و فرمودند خداوند رحمت کند فردی را که من پیامبر (ص) را یاری کند، یاری‌کردن پیامبر (ص) به سه روش ازجمله عمل به قرآن کریم، سنت و سیره صورت می‌گیرد، درواقع فرد باید انجام واجبات، ترک محرمات و انجام امور مستحبی در حد توان را موردتوجه خود قرار دهد.(p1)