به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، مهدی عباسیان طی گفت‌وگویی با اشاره به فعالیت‌های آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) برای رفاه زائران و مجاوران حرم مطهر در حوزه‌های بهداشتی و درمانی اظهار کرد: مدیریت بهداشت و درمان حرم مطهر در حوزه‌های بهداشتی فعالیت‌های مختلفی را دنبال می‌کند تا زائران و مجاوران حرم مطهر با مشکل خاصی روبرو نشوند.

وی با بیان اینکه نکات بهداشتی در تامین آب آشامیدنی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها مورد توجه قرار می‌گیرد، تصریح کرد: خادمان حرم مطهر برای کنترل پسماندها نیز برنامه مشخصی را در دستور کار قرار داده‌اند.

مدیر بهداشت و درمان آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از فعالیت چهار کارشناس افتخاری و رسمی در حوزه فعالیت‌های بهداشتی حرم مطهر یاد کرد و گفت: کارشناسان برای بررسی نکات بهداشتی در حرم مطهر به صورت مستمر فعالیت خود را دنبال می‌کنند و توصیه‌های لازم را به خادمان ارائه می‌دهند تا بتوانند مشکلات را رفع کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در حوزه بهداشت با مشکل خاصی روبرو نبوده اما با توسعه نظارت‌ها و انجام اقدامات پیشگیرانه از آسیب‌ها ی احتمالی جلوگیری می‌کنیم.

عباسیان از کنترل مستمر کیفیت آب آشامیدنی حرم مطهر یاد کرد و گفت: اگر در برخی از نقاط آستان به علت تهدیدهای بهداشتی به بهسازی،‌ ترمیم و بازسازی نیاز باشد، گزارش را به مدیریت فنی و مهندسی حرم مطهر ارائه می‌دهیم تا اقدامات مورد نیاز پیگیری شود.

مدیر بهداشت و درمان آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی توسط افراد گاهی نیازمند برگزاری کارگاه‌های آموزشی است، اظهار کرد: در این راستا آموزش‌های فردی و عمومی را در دستور کار قرار داده و خادمان حرم مطهر را با مباحث مورد نیاز در حوزه بهداشت آشنا کرده‌ایم.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی برای نیروهای شرکتی و خدماتی و خادمان افتخاری و رسمی در سال گذشته یاد کرد و گفت: با همکاری مدیریت آموزش پژوهشکده علامه طباطبایی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها دو دوره آموزشی برای خادمان افتخاری برگزار شده است که کارشناسان مدیریت بهداشت و درمان حرم مطهر تدریس در این دوره‌ها را بر عهده داشته‌اند.