به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم ظهر امروز پیش از آغاز آیین ترتیل‌خوانی عمومی قرآن کریم با اشاره به تفسیر آیه ۶۰ سوره مبارکه انفال اظهار کرد: خداوند متعال در این آیه می‌فرمایند که به هر میزانی که مقابل دشمن خداوند متعال هزینه کنید به شما باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه آیه مذکور بر اهمیت انفاق در مسیر تقویت بنیه دفاعی مقابل دشمنان تاکید دارد، اضافه کرد: هزینه‌های دفاعی در دنیا و آخرت به جامعه اسلامی باز می‌گردد به همین علت نباید فکر کنیم که هزینه دفاعی دور ریختن سرمایه جامعه اسلامی است.

این کارشناس قرآنی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: تظاهر در برابر کفار در روایات و احادیث مختلف مورد تاکید قرار گرفته است؛ لذا باید قدرت دفاعی خود را به رخ کفار بکشانیم تا به واسطه این توانایی و قدرت لرزه بر اندام دشمنان بیاندازیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌ابوالقاسم با تاکید بر اینکه آحاد جامعه ملزم به آمادگی برای دفاع از کشور هستند، گفت: اگر فردی مانع هزینه کردن در مسیر الهی شود دو برابر آن را باید در مسیر کفار هزینه کند همانند آل‌سعود و عربستانی‌ها که به جای هزینه برای تقویت اسلامی چندین برابر به کفار باج می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آیات ۳۴ و ۳۵ سوره توبه مجازات افراد دارای ثروت نامشروع، داغ شدن با پول‌های انباشته شده است، تصریح کرد: خداوند متعال در این دو آیه در مورد افرادی صحبت می‌کند که مال و ثروت را گنج خود قرار داده و از آن برای رفع مشکلات مردم استفاده نمی‌کنند به همین علت در روز قیامت این ثروت‌ها همانند سکه‌ای داغ و بر پهلو، پیشانی و کمر آن‌ها مهر زده می‌شود چراکه این افراد با این سه عضو خود نسبت به مردم بی‌توجهی می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌ابوالقاسم خاطرنشان کرد: هر مالی که زکات آن پرداخته شود دیگر عنوان گنج بر آن گذاشته نمی‌شود، در شرایط معمولی خمس و زکات از واجبات مالی است اما در شرایط خاص که حکومت اسلامی نیازمند کمک مالی است ثروتمندان باید ثروت خود را در اختیار حکومت قرار دهند همانند حضرت خدیجه سلام‌الله علیها که همه دارایی خود را برای اسلام هزینه کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس آیه ۳۸ سوره توبه دنیا برابر آخرت بسیار کوچک و حقیر است، مطرح کرد: خداوند متعال در این آیه خطاب به افراد دور از جهاد می‌فرمایند که آیا شما دنیا را به آخرت ترجیح داده و نمی‌دانید دنیا نسبت به آخرت بسیار کم اهمیت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: خداوند متعال در آیه ۷۲ سوره توبه نیز رضایت خود را بالاترین نعمت دانسته و نسبت به نعمت‌های بهشت به مؤمنان وعده می‌دهد.