به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی شامگاه امروز طی سخنانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با اشاره به ضرورت برخی امور برای دستیابی به گنج هایی که در بهشت است داشت: امام صادق علیه السلام می فرماید کتمان کردن مصیبت، یکی از مطالبی است که رعایت آن برای دستیابی به گنج های بهشت ضرورت دارد.

وی مصیبت ها را موجب رشد و کمال انسان دانست و افزود: اگر مصیبت ها بخواهد در انسان اثر بگذارد او را از معنویت دور می کند. نباید مصیبت ها را در چهره ها نمایان و آنان را علنی کرد، باید مصیبت ها را با خداوند مطرح کرد.

وی با بیان اینکه انسان باید دردهای ظاهری خود را نیز کتمان کند، ادامه داد: صدقه یکی دیگر از مواردی است که رعایت آن برای به دست آوردن گنج های بهشت ضرورت دارد، در پرداخت صدقه نیاز به اطلاع رسانی به دیگران نیست چراکه ترس از ریخته شدن آبروی مومن است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی عنوان کرد: کتمان صدقه، گنجی در دنیا است که رعایت آن علاوه بر برکات اخروی برکات دنیوی را نیز در بردارد.

وی کتمان حاجت را چهارمین مطلبی دانست که رعایت آن موجب به دست آوردن گنج های بهشت می شود و ابراز کرد: حاجت را نباید به جز خداوند با فرد دیگری در ارتباط گذاشت، اگر انسان با دیگران درد و دل کند امیدواری به غیر در دلش به وجود می آورد که موجب فاصله گرفتن از رحمت خداوند می شود.