به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌ سید حسین مومنی، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره)، ضمن اشاره به آغاز دهه ایام الله فجر انقلاب اسلامی با تأکید بر این که امام رضا علیه السلام می فرمایند؛ خداوند متعال مولودی به با برکتی جواد من برای شیعیان نیافریده است، اظهار داشت: در روایتی بر یاری کردن مردم مشرق زمین در یاری امام زمان(عج) دلالت دارد که می فرماید؛ عده ای از مشرق زمین قیام و زمینه ساز قیام امام زمان(عج) می شوند.

وی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را زمینه ساز ظهور آخرین منجی عالم بشریت دانست و ابراز داشت: اگر قدر بدانیم و شاکر و امانت دار خوبی باشیم، قطعا انقلاب اسلامی ایران در زمینه سازی ظهور صاحب الزمان(عج) موفقتر عمل خواهد کرد.  اگر جریان مهدویت در جامعه حاکم شود، جامعه مملو از عدل و داد خواهد شد؛ جامعه آرمانی مهدوی اهل اقامه نماز، ایطای زکات و اهل امر به معروف و نهی از منکر هستند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر با تأکید بر این که دشمن با شعارهایی که ظاهری زیبا و فریبنده و عمقی خطرناک دارد، می خواهد مردم را غافل سازد، اظهار داشت: مردم غیور ایران همواره پای اعتقادات دینی و بیرق امیرالمومنین علی علیه السلام ایستاده‌اند. سیل جمعیت ملت در تشییع جنازه سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی سیلی محکمی بر پیکره یاوه گویان و مزدوران استکبار جهانی بود.

وی با بیان این که دشمن با شعارهای فریبنده و آزادی های بی حد و مرز و ترویج فرهنگ هالیوودی، موانع بیشماری را پیش روی حرکت جامعه به سمت جامعه مهدوی ایجاد می کنند، خاطرنشان ساخت: بر اساس روایات اسلامی مردی از اهل قم قیام نموده، اعتقاد درونی خود را آراسته به خالق هستی نموده، مردم را به حق دعوت و تجلی بخش آمال و آرمان های ائمه اطهار علیهم السلام خواهد بود.

مومنی در ادامه ضمن اشاره به آیه شریفه « الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَى بِاللَّهِ حَسِيبًا»[۱] به قدرت وصف ناپذیر نیروهای مسلح انقلاب اسلامی در مقابله با دست درازی های استکبار جهانی اشاره کرد و ابراز داشت: ملتی که خدا را داشته باشد و با خدا باشد همه چیز را خواهد داشت.

وی با بیان این که گردبادها، تندبادها، تهدیدها و تهمت ها زمانه هیچ تاثیری بر روح و جان مومنان آخرالزمان ایجاد نمی کند و هیچگاه از باورها و عقاید خود عقب نشینی نکرده اند، ابراز داشت: ملتی که مقتدرانه ایستادگی می‌کند، به شرط شکرگزاری و امانت‌داری، بی شک زمینه ساز قیام آخرین ذخیره الهی خواهد بود.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن تصریح بر این نکته که ائمه اطهار علیهم السلام تاکیدات بیشماری نسبت به موضوع مهدویت داشته اند، با بیان این که بیرق ائمه اطهار علیهم السلام به برکت خون شهدا، در هیچ جای عالم مثل ایران اسلامی بلند و برافراشته نیست؛ خاطرنشان ساخت: در دوران غیبت، تنها عده‌ای مسلمان خالص انتظار فرج ذخیره الهی را می‌کشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود و در ادامه تبیین روایات اسلامی در رابطه با دوران غیبت، با بیان این که با آمدن حجت بن الحسن(عج) درد و رنج‌ها رخت بر خواهد بست، اظهار داشت: شک و تردید از مهمترین آسیب هایی است که در عصر غیبت سایه اش را می گستراند؛ لذا دشمن با تقویت شک و تردید در جامعه و فتنه انگیزی، تمام تلاش خود را برای ایجاد موانع تحقق آرمان مهدوی به کار می گیرد.

مومنی ضمن تبیین چگونگی ثبوت قدم در طریق انتظار به روایت « طُوبى لِشيعَتِنا المُتَمَسّكينَ بِحُبِّنا فى غَيْبَةِ قائِمِنا الثّابِتينَ عَلى مُوالاتِنا وَ الْبَراءَةِ مِن أَعْدائِنا»، اشاره کرد و ابراز داشت: هرکسی می خواهد در عصر غیبت از آسیب های آخرالزمان مصون بماند، باید تمسک به محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله داشته باشد و از هر چیز و کسی که بوی دشمنی با اهل بیت علیهم السلام می دهد، برائت و دوری بجوید.


[۱] – آیه ۳۹ سوره احزاب