به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، آیت‌الله سید محمد سعیدی صبح امروز در دیدار معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب، شب قدر را قلب ماه رمضان دانست و اظهار داشت: ما برای بهره‌مندی حداکثری از شب‌های قدر، باید از روزها پیش خود را برای این شب باعزت آماده کنیم تا دعاهای خوب و مناسبی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری داشته باشیم.
وی به تقارن ارتحال امام خمینی(ره) و شب‌های قدر اشاره کرد و افزود: این تقارن باید برای بهره‌برداری، تنوع و تذکر برای همگان مدنظر باشد.
تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) اهداف مجموعه تقریب و مذاهب را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: ازجمله اهدافی که مجمع تقریب مذاهب دنبال می‌کند، روشن شدن حق و ناحق و مبانی دینی است.
وی به داستان حضرت ابراهیم علیه‌السلام اشاره و خاطرنشان کرد: نگاه ما باید همانند نگاه حضرت ابراهیم (ع) باشد چراکه وقتی حضرت با افراد جویای حق اما منحرف روبه‌رو شد، ستایش خود را از ستاره آغاز کرد و با این کار به آن‌ها نشان داد که ستارگان ارزش پرستش را ندارند و به این وسیله آن‌ها را به حقیقت دعوت کرد، هدف از تقریب مذاهب نیز چنین باشد و موانع رسیدن افراد به‌حق را برطرف سازد.
آیت‌الله سعیدی فعالیت در راستای کسب رضای الهی را یکی از وظایف مجمع تقریب مذاهب اسلامی دانست و عنوان کرد: وظیفه دیگر تقریب مذهب این است که آنچه موردپذیرش خداوند است را مشخص کند و مردم را نسبت به بدعت‌ها و سنت‌های دور از اسلام آگاه سازد.
وی بابیان اینکه نباید هدف اصلی مجموعه تقریب مذاهب تحت‌الشعاع مباحث کم‌اهمیت و حاشیه‌ای قرار گیرد، خاطرنشان کرد: گاهی انسان در مسیر اصلی خود، گرفتار مباحث کم‌ارزش و حاشیه‌ای می‌شود که هدف اصلی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. برای این‌که بتوانیم در مسیر خود موفق عمل کنیم، باید از ورود و گرفتار شدن به چنین مباحثی اجتناب کرد.
امام‌جمعه قم به آسیب‌های مجموعه تقریب و مذاهب نیز اشاره و تأکید کرد: نباید در مجموعه وادادگی ایجاد شود و هدف اصلی گم شود.(p2)