به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد ظهر امروز در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر، به برکات صلوات اشاره کرد و اظهار داشت: امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید اگر فردی یک‌بار درود بر پیامبر (ص) بفرستد خداوند نیز هزار صلوات بر او می‌فرستد.
وی افزود: افرادی که رغبت در گفتن ذکر صلوات نداشته باشد جاهل‌اند و خداوند و اهل‌بیت (ع) نیز از او بیزاری می‌جویند.
استاد حوزه علمیه با اشاره به اوصاف مؤمن تصریح کرد: انسان مؤمن خوش‌رویی و شادابی را در چهره خود نمایان می‌کند اما اندوه و حزن را در دل پنهان می‌کند.
وی ادامه داد: از علامت‌های دیگر مؤمن این است که از ظرف وجودی بزرگی برخوردار است، یعنی دارای شرح صدر هست.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد به ویژگی‌های انسان دارای شرح صدر اشاره و خاطرنشان کرد: انسان‌هایی که دارای شرح صدر هستند تحمل بالایی دارند یعنی با افرادی مانند، کافر و ظالم می‌تواند هم‌نشین باشند و با آنان مدارا کنند، مؤمن باید مانند نور خورشید به همه بتابد.
وی تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های پیامبر(ص) شرح صدر بود، به همین دلیل درصدد نجات دادن همه انسان‌های عالم بودند، حضرت علی علیه اسلام نیز مانند پیامبر (ص) با خبیث‌ترین انسان‌ها مدارا می‌کردند.
استاد حوزه علمیه بابیان اینکه پیامبر (ص) مانند یک طبیب مهربان بودند که همه مردم را معالجه می‌کردند، تصریح کرد: اکنون باوجوداینکه علم پزشکی پیشرفت کرده است اما بیماری‌ها بیشتر شده است چراکه غذاها دارای مواد شیمیایی شده است، درگذشته همه افراد قانع و راضی بودند اما اکنون بیشتر مردم بدهکار شده‌اند، درواقع وسیله آسایش زیاد شده است اما آرامش در بین مردم وجود ندارد، تکنولوژی آرامش نیاورده است بلکه آرامش با معنویت و ارتباط با خداوند به وجود می‌آید.(p2)