به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم بعد از ظهر امروز در آیین ترتیل‌خوانی قرآن کریم در جمع زائران حرم مطهر، به نکاتی از معاد در سوره های مومنون و نور اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند در آیه ۶۰ و ۶۱ قرآن کریم سوره مومنون می فرماید کسانی که ایمان به آخرت دارند در انجام کار خیر شتاب می ورزند و از یکدیگر سبقت می گیرند.

وی اوصاف حضرت زکریا(ع) پیرامون انجام کار خیر را مورد توجه قرار داد و افزود: از اوصاف حضرت زکریا(ع) و همسرش این بود که سرعت در کار خیر داشتند، به همین علت خداوند دعای آنان را مستجاب کرد و فرزند نیکویی همچون حضرت یحیی(ع) به آنان عطا فرمود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند در آیه ۶۰ و ۶۱ سوره مومنون به توصیف بندگان با ایمان خود می پردازد، تصریح کرد: خداون پیرامون بندگان با ایمان خود می فرماید، در راه خدا انفاق می کنند و دل نگران روزی هستند که به سوی خداوند باز خواهند گشت.

وی به آیه ۹۹ و ۱۰۰ سوره مومنون اشاره و عنوان کرد: پیام این آیه ها این است که اموات تا قبل از فرا رسیدن قیامت در عالم برزخ قرار می گیرند، خداوند در آیه ۱۰۰ نیز برزخ را به معنای عالم ویژگی خاص تعبیر کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم روابط خویشاوندی در آخرت را بی اساس دانست و ادامه داد: خداوند در آیه ۱۰۱ سوره مومنون می فرماید روابط خویشاوندی در آخرت بی نتیجه خواهد بود، برخی در دنیا می خواهند همه مشکلات را با روابط حل کنند اما در قیامت این روابط هیچ گونه مشکلی را حل نخواهند کرد.

وی تاکید کرد: امام سجاد علیه السلام پیرامون روابط خویشاوندی می فرماید، خداوند بهشت را برای بندگان مطیع خود و آتش را برای بندگان گنه کار خود آفریده اگر چه آن گنه کار منصوب به طایفه قریش باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به اشاعه فحشا در سوره ۱۹ نور اشاره و عنوان کرد: اشاعه فحشا از مهمترین عوامل جهنمی شدن است، خداوند در این آیه می فرماید کسانی که دوست دارند بدی ها را در جامعه ترویج دهند در آخرت دچار عذاب سختی خواهند شد.

وی فضای مجازی را یکی از عوامل اشاعه فحشا دانست و ابراز کرد: اکنون فضای مجازی در جامعه بستری برای انجام این رذیله اخلاقی شده و از آن جایی که حاکمیت اسلامی وظیفه اقامه دین دارد موظف است برای ساماندهی فضای مجازی تلاش کند و حکومت نباید اجازه دهد بستری برای اشاعه فحشا وجود داشته باشد.