به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام؛ حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد ظهر امروز طی سخنانی در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر نعمت عافیت و سلامتی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: عافیت یک دعای کاملی است که همه خیرها در آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید در شب های قدر از خداوند طلب عافیت کرد، افزود: زیادی عافیت و شکر عافیت نعمت بزرگی است که انسان باید در دعاها از خداوند درخواست کند، یکی از چیز هایی که موجب زیادی عافیت می شود صلوات بر محمد و آل محمد است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: پیامبر(س) می فرماید هرکس یک بار بر من صلوات بفرستد خداوند نیز یک در از درهای عافیت را بر او می گشاید.

وی با اشاره به اوصاف مومن، تصریح کرد: انسان مؤمن به دنبال ریاست و خود نمایی نیست، همچنین بسیار صبور و شکرگزار است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد ادامه داد: انسان مؤمن دارای ظرف وجودی عظیمی است و هر درخواستی که از خداوند برای خود دارد برای دیگران نیز طلب می کند، برخی یک چهار چوب برای خود درست کرده اند و فقط برای بعضی از انسان های خوب دعا می کنند در حالی که این عمل صحیح نیست، چرا که پیامبر اکرم(ص) برای همه انسان ها دعا می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه شهدای ۱۵ خرداد خالصانه قیام کردند، گفت: در سال ۴۲ برخی در کشور امام خمینی(ره) را نمی شناختند، اما شهدای آن زمان غریبانه خون خود را در اوج ظلم رژیم ستم شاهی فدای اسلام کردند.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: با وجود ذکر های گوناگون در اسلام بخصوص کلمه لااله الا الله این سوال بوجود می آید که چرا صلوات بر حضرت محمد(ص) و خاندانش بیشتر تاکید شده است؟

وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم فرمود دستگیری عالم به دست حضرت محمد صلی الله علیه و آله است ضمن این که ذکر ملائک و  فرشتگان صلوات است تا ذخیره ای برای این پیامبر بزرگوار جهت دستگیری عالمیان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد عنوان کرد:شهدای ۱۵ خرداد نهال انقلاب را آبیاری کردند و امام(ره)  در نظر داشتند بشریت را نجات و کل انسان های زمین را از خواب غفلت بیدار کنند.

وی با بیان این که قیام امام خمینی (ره) برای خدا بود افزود: قیام ما باید برای خدا باشد نه اهداف دنیوی همچون ثروت و قدرت، باید این الگو را برای تمام حرکت ها قرار دهیم.(p3)