به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام فرحزاد بعد از نماز عشاء در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی اظهار داشت: ماه ربیع‌الثانی متعلق به دو شخصیت امام حسن عسگری علیه‌السلام و حضرت معصومه سلام‌الله علیها هست و هشتم ماه ولادت امام و دهم ماه نیز وفات بانوی کرامت را پیش روداریم.
وی افزود: امام حسن عسگری علیه‌السلام در روایتی بسیار مهم با به‌کارگیری کلمات کلیدی و کاربردی می‌فرماید هیچ ابتلا و سختی و ناگواری در دنیا نیست مگر اینکه نعمت، عنایت، لطف و مرحمت خدا در آن نهفته و آن‌ها را پوشانده باشد.
سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: هر گرفتاری و سختی درونش و اطرافش لطف و عنایت خداست و خیر مصلحت و حکمتی آن را در برگرفته است.
فرحزاد تأکید کرد: ما انسان‌ها عوالم زیادی را پشت سر گذاشته‌ایم و عوالم زیادی را پیش روداریم و اولیاء الهی به تمام عوالم احاطه دارند اما انسان‌ها فقط ظاهر دنیا را مشاهده می‌کنند.
وی یادآور شد: وطن و استقرار انسان در قبل از خلقت نزد خدای متعال بوده و درنهایت هم به همان مکان رجوع خواهد کرد و انسان‌های مؤمن و باتقوا خدا را در جنات نعیم ملاقات خواهند نمود.
سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: عده‌ای در بهشت از نعمات استفاده می‌برند وعده‌ای نیز به قرب الهی خواهند رسید و باخدا سخن خواهند گفت.
استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: دیدار قلبی و مشاهده خداوند با چشم دل و حقیقت ایمان در انتظار انسان‌های باایمان است که بهترین و زیباترین نعمات هم همین است.
فرحزاد تأکید کرد: انسان راه طولانی در پیش دارد و ابدیت را تجربه خواهد کرد که انتها نخواهد داشت و سخت‌تر از آـش جهنم فراق خداوند است که عده‌ای دچار آن خواهند شد.
وی افزود: خداوند عالم دنیا را با بلا و گرفتاری پوشانده است و گرسنگی، سختی، مریضی، درد و رنج ، مشکلات و مرگ برای همه انسان‌ها وجود دارد و احدی استثنا نیست.
سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: دنیا هم عالم بلاست و هم انسان را فریب می‌دهد و انسان و عبد واقعی فریب چندروزه دنیا را نخواهد خورد.
فرحزاد تأکید کرد: رشد عقلانی، ایمانی و فکری انسان در سایه عدم اعتنا به جلوه گری و عدم گرفتار شدن در هوی و هوس دنیا امکان‌پذیر است.
وی افزود: دنیا انسان را رها می‌کند و بسیار بی‌وفاست و امتحان و بلا برای همه مخلوقات است لذا بر اساس روایات بیشترین بلاها برای دوستان و اولیاء الهی است.