به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی بامداد امروز در آیین شب قدر که در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با اشاره به جایگاه شب قدر در آیات و روایات مختلف اظهار کرد: خداوند متعال در مهمانی رمضان بهترین را در اختیار مهمان قرار می‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه خداوند در قرآن نیز به جایگاه شب قدر اشاره کرده است، اضافه کرد: انسان می‌تواند با توجه به شب قدر راه چندده ساله را طی یک شب سپری کند.
تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: امام علی علیه‌السلام برای آشنایی انسان با ارزش‌ها آمد تا انسان را در کمال رشد قرار دهد اما انسان او را نشناخت به همین علت ظلم‌های بسیاری به حضرت روا داشت.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی بر معرفی امیرالمؤمنین علیه‌السلام به اقشار مختلف جامعه تاکید کرد و گفت: اگر بتوانیم با خواسته‌های حضرت آشنا شویم می‌توانیم خود را در دنیا و آخرت به جایگاه مورد نظر برسانیم.
وی با اشاره به اینکه داشتن تقوا در ابعاد مختلف یکی از خواسته‌های حضرت علی علیه‌السلام از امت است، مطرح کرد: تقوای سیاسی و اجتماعی انسان را از بلایا در امان نگه می‌دارد و موجب تعالی و سعادت می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه پایداری برای حق و حقانیت است، عنوان کرد: کمک به فلسطین، یمن، لبنان و افغانستان وظیفه و ماموریت نظام اسلامی و سفارش امیرالمؤمنین علیه‌السلام و همچنین مقابله با ظالم و همیاری مظلوم راهبرد حضرت علی علیه‌السلام است.
این استاد حوزه علمیه یادآور شد: توجه به فلسطین و قدس که به گفته امام خمینی(ره) موضوع نخست است باید مورد توجه قرار گیرد، متسکبران می‌خواستند این موضوع مهم را به حاشیه برانند به همین علت قتل و کشتار را با محوریت داعش دنبال کردند تا قدس مسئله اصلی اسلام نباشد.
وی ادامه داد: آمریکایی‌ها به دنبال انتقال فلسطینی‌ها به صحرای سینای مصر و دیگر کشورها هستند چراکه فکر می‌کنند که مشکل پنج میلیون آواره فلسطینی اینگونه رفع می‌‍شود درحالی‌که همانطور که راهکارهای رؤسای قبلی آمریکا کارساز نبوده راهکارهای مسؤولان کنونی این کشور نیز کاربرد ندارد و موضوع فلسطین فقط با بازگردادن حق فلسطینی رفع می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر اینکه روحیه بسیجی و حزب اللهی در رفتار و گفتار حضرت علی علیه‌السلام نهفته است، اظهار کرد: دلدادگان به انقلاب باید به عنوان پیروان امیرالمؤمنین علیه‌السلام بدانند که تقوای الهی و نظم در امور از سفارشات حضرت است، هر چند اکنون توجه به نظام، قانون و ارزش‌های انقلاب در میان نیروهای انقلابی موج می‌زند و این موج همواره جریان دارد و خواهد داشت.
وی با بیان اینکه توجه به نماز، قرآن و ایتام مورد تاکید امام علی علیه‌السلام قرار گرفته است، عنوان کرد: قرآن کریم پناهی برای دلدادگان است و امیدواریم برکت فهم و قرائت قرآن کریم در جامعه بیشتر شود.
تولیت آستان قدس رضوی از نزدیک شدن به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان یاد کرد و ادامه داد: حرکت مردم در روز قدس از نمونه‌های جهاد و خروش علیه ظالمان و حمایت از مظلومان فلسطین خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه ترک امر به معروف و نهی از منکر موجب مردن جامعه می‌شود، گفت: کم کاری در یک اداره و رشوه گرفتن نیز از جمله موارد منکر است که باید نهی آن مورد توجه قرار گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر اینکه اقامه جامعه قرآنی نیازمند امر به خوبی‌ها و ترک زشتی‌هاست، عنوان کرد: هر جایی که با آموزه‌های دینی، خط امام و گفتمان رهبری زاویه پیدا کرده با مشکل روبرو شده‌ایم اما هر جا به آموزه‌های امام و رهبری توجه کردیم به موفقیت رسیدیم.(p1)