به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در سالروز شهادت حضرت علی علیه علیه السلام در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر با اشاره به پنج آیه قرآن کریم که مفسران شیعه و سنی درباره امیرالمؤمنین (ع) تصریح دانسته‌اند، اظهار داشت: همراهی حضرت علی علیه السلام با قرآن کریم را هم شیعه و هم اهل سنت قبول می‌کنند.

وی معرفت را موجب زیادی محبت و زیادی محبت را زمینه ایجاد اطاعت از اهل بیت(ع) دانست و افزود: متاسفانه گاهی شناخت ما از اهل بیت در حد چند روایات و حدیث است اما باید توجه داشته باشیم که اهل بیت(ع) شخصیت‌های برگزیده هستند و جایگاه آنان بسیار بزرگ است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به آیه ۱۰ تا۱۴ سوره واقعه تصریح کرد: هر کسی در هر امری سبقت بگیرد مقرب است، پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند اگر فردی نخستین صدقه را بدهد و دیگران به او نگاه کنند قطعاً بر دیگران سبقت دارد و این در همه امور جاری است، بنابراین آیه ثُلَّةٌ مِنَ الْأَوَّلِینَ  وَ قَلِیلٌ مِنَ الْآخِرِینَ بیانگر این است که این گروه پیشگام است و  حضرت علی علیه السلام نیز جزو این گروه به شمار می‌رود.

وی دومین آیه‌ای که پیرامون سبقت حضرت علی علیه السلام بر دیگران نازل شده است را آیه ۲۰۷ سوره بقره دانست و عنوان کرد: شبی که گروهی تصمیم به ترور پیامبر (ص) گرفتند امیرالمومنین به جای پیامبر (ص) در بستر خوابیدند، این آیه پیرامون حضرت علی علیه السلام نازل شده که اهل سنت نیز آن را قبول دارند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به مظلومیت امیرالمومنین (ع) خاطرنشان کرد: دشمنان حضرت علی علیه السلام هزینه‌های بسیاری برای پنهان کردن فضائل حضرت کرده‌اند، اگر مخالفت‌های معاویه و منع نگارش حدیث نبود امروز همه کتاب‌ها از آثار و فضائل حضرت علی علیه اسلام پر بود اما با آن ممنوعیت باز هم فضائل امیرالمومنین (ع) فراوان است.

وی آیه هفت سوره رعد را سومین آیه‌ای دانست که در شان حضرت علی علیه السلام نازل شده است، تصریح کرد: هادی در همه گروه‌ها و قبیله‌ها وجود دارد، هنگامی که پیامبر گرامی اسلام (ص) از دنیا رفتند خطاب به حضرت علی علیه السلام فرمودند شما بعد از من هادی امت و شاخص هدایت هستید.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی به آیه چهار سوره تحریم اشاره و ابراز کرد: خداوند در این آیه  به پیامبر گرامی اسلام(س) می فرماید، در صورت پشت کردن مردم به تو خداوند، جبرئیل، صالحین و ملائکه پشتوانه تو خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه قرآن مصون از تعریف است، عنوان کرد: شبکه های ماهواره ای می خواهند با بیان این شبهه که چرا نام حضرت در قرآن کریم نیامده است با اعتقادات مردم بازی کنند، وصف حضرت علی علیه السلام در قرآن فراوان است به همین دلیل دیگر نیاز به آوردن اسم نیست چرا که بنای قرآن بر بردن نام فرد نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی سخنان اخیر مقام معظم رهبری در ۱۴ خرداد را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود فرمود که دشمنان علیه ما بسیار تلاش می کنند و می خواهند جنگ روانی و اقتصادی راه بیندازند اما ما مسلمان هستیم و باورهایی داریم و آن این است که خداوند خلف وعده نمی کند چراکه خداوند می فرماید من از مؤمن دفاع می کنم، همانطور که خرمشهر را آزاد و انقلاب اسلامی را در برابر رژیم ستم شاهی به پیروزی رساند.

وی با اشاره به ویژگی های امیرالمومین(ع) عنوان کرد: وارد شدن حدیث منزلت در شان حضرت علی علیه السلام، دادن پرچم خیبر به دست حضرت از سوی پیامبر (ص) و محبوب خدا و پیامبر شدن از ویژگی ها و افتخارات حضرت علی علیه السلام است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه وصایای حضرت علی علیه السلام در نهج البلاغه به دو قسمت تقسیم می شود، تصریح کرد: قسمت نخست وصیت های حضرت، بعد از جنگ صفین و قسمت دوم آن قبل از شهادت حضرت است.

وی ادامه داد: دو وصیتی که بعد از جنگ صفین از حضرت وجود دارد، نامه ۲۴ و ۳۱ نهج البلاغه است که باید این نامه جزو متن درسی در کتاب های دانش آموزان دبیرستانی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه بچه ها را باید دور از گرایش سیاسی نگاه داشت، خاطرنشان کرد: امروز برای جوانان بحران داریم و ازاین جریان گله مندیم که بخشی از آن اجرایی کردن سند ۲۰۳۰ است که مقام معظم رهبری در برابر این جریان ایستاد و با نهیت آن را متوقف کرد.

وی به وصایای قبل از شهادت حضرت علی علیه السلام اشاره کرد و گفت: حضرت در خطبه ۱۴۹، نامه ۴۷ و ۲۳ می فرماید ای مردم من از میان شما رفتم اما مواظب باشید که شرک را در زندگی خود وارد نکنید و نگذارید سنت پیامبر (ص) از بین برود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه سارقان اندیشه در جامعه کنونی فراوان هستند، عنوان کرد: دشمنان می خواهند جوانان را به سوی زندگی منهای خدا گرایش دهند.(p1)