به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی بعدازظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با اشاره به آیه ۵۵ سوره احزاب اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم دستوراتی را به زنان پیامبر داده‌اند، از جمله این که اگر کسی از شما چیزی می‌خواهد شما باید آن شی را از پشت حجاب و پرده به آنان بدهید چراکه مواجه شدن با نامحرم ممکن است موجب فساد ‌شود.

وی افزود: حفظ حجاب و عدم مواجهه با نامحرم موجب پاکی قلب می‌شود و از بروز فساد در جامعه جلوگیری می کند.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی به استثنائات آیه ۵۵ سوره احزاب اشاره و تصریح کرد: خداوند خطاب به زنان پیامبر(ص) می‌فرماید در برابر چند گروه از جمله پدر، فرزند، برادر، پسر برادر، پسر خواهر، جلو بانوان(زنان مؤمن)، بردگان و کنیزان نیاز به حفظ حجاب نیست.

وی افزود: آیات ۵۶ تا ۵۸ سوره احزاب خطاب به انسان‌ها می‌فرماید ای مردم من و ملائکه به پیامبر(ص) درود می‌فرستیم و شما دو کار انجام دهید اول درود بفرستید و بعد تسلیم امر حضرت شوید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی به آثار صلوات اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس روایات فردی به پیامبر (ص) صلوات بفرستد خداوند به او ده برابر درود، ده برابر حسنه و ده گناه را از او پاک می‌کند.

وی بابیان اینکه با صلوات حق‌الناس جبران نمی‌شود، تأکید کرد: صلوات گناهان را مانند آبی که بر روی آتش ریخته می‌شود نابود می‌کند؛ اگر خداوند از کسی راضی باشد وارد بهشت می‌شود، بنابراین هر کس می‌خواهد با رضایت خداوند وارد بهشت شود باید زیاد صلوات بفرستد.

وی به آثار دنیایی صلوات اشاره کرد و گفت: صلوات فقر را از بین می‌برد و موجب طهارت و تزکیه نفس می‌شود.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی فرستادن صلوات را موجب از بین رفتن عادت ناسزا دانست و بیان کرد: صلوات انسان را به پیامبر (ص) نزدیک، حافظه را تقویت، گناه را پاک می‌کند و قیامت را برای انسان سهولت می‌بخشد.

وی تصریح کرد: سه گروه در روز قیامت در سایه رحمت خداوند قرار می‌گیرند، کسی که غمی از دل داغ دیدگان بردارد و کسانی که سنت پیامبر(ص) را احیا کنند، کمک به داغ دیدگان همیشه با ثروت نیست بلکه با بخشیدن آبرو به دیگران نیز می‌توان به آنان کمک کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی حوادث اخیر فلسطین و انتقال سفارت امریکا به این کشور را موردتوجه قرارداد و ابراز کرد: ملت مظلوم فلسطین ده‌ها شهید و هزاران مجروح در جریان انتقال سفارت امریکا به این کشور داده است.

وی ادامه داد: دلیل نام‌گذاری روز قدس توسط امام خمینی(ره) ماندگاری فلسطین بود، اگر این اتفاق نیفتاده بود اسرائیل تاکنون بسیار پیش روی کرده بود، اکنون اسرائیل به‌شدت ضعیف شده و همان‌طور که رهبری فرمودند طی ۲۵ سال آینده اسرائیل از صحنه روزگار محو خواهد شد.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی به آیه ۵۷سوره احزاب اشاره و تصریح کرد: شرک، گناه و آزار مردم،  ازجمله مواردی است که موجب آزار پیامبر گرامی اسلام (ص) و خداوند می‌شود، اگر فردی خدا و پیامبر (ص) را اذیت کند، خداوند آن را در دنیا لعنت می‌کند و یکی از معانی لعنت در دنیا، مرگ زودرس است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفعی بالاترین آزار به امیرالمؤمنین (ع) را نادیده گرفتن غدیر دانست و ابراز کرد: یکی دیگر از مواردی که موجب آزار پیامبر(ص) می‌شود، آزار مؤمن و آزار حضرت زهرا سلام‌الله علیها است.

وی شمر زمانه کنونی را نتانیاهو دانست و عنوان کرد: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس و مرگ بر آمریکا و اسرائیل گفتن آنان می‌تواند مرهم دردی بر روی زخم مردم بی‌گناه فلسطین‌ باشد.(p2)