به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم زین‌العابدینی امروز در محفل ترتیل خوانی بانوان که در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها ، برگزار شد، در ادامه بیان شاخصه‌های جامعه قرآنی بابیان اینکه وسوسه روش شیطان است و شیطان هیچ‌گاه دست از وسوسه فرزندان آدم برنمی‌دارد، گفت: پناه بردن به خداوند بهترین راهکار در مقابل وسوسه‌های شیطان است.

وی بابیان اینکه راه نجات مؤمن از جهنم، ایمان به معاد و اطاعت از فرمان خداوند است، گفت: انسان اگر فرمان خداوند را اطاعت کند، خداوند بهشت را به او عرضه می‌کند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: خداوند نسبت به بندگان بسیار مهربان و رئوف است و کیفر گناهان برابر با گناه است؛ درحالی‌که خداوند به اعمال صالح انسان اجری مضاعف می‌دهد، بنابراین بهشتی شدن آسان‌تر از جهنمی شدن است.

زین‌العابدینی اطاعت از خداوند را شاخصه جامعه قرآنی دانست و افزود: در جامعه ایمانی مؤمنان در هر شرایطی تنها خداوند را عبادت کرده و مهم‌ترین رسالت خود را بندگی خداوند می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه قرآنی اگر شخصی از روی ندانستن و یا به‌اشتباه گناهی را مرتکب شد بلافاصله توبه کرده و به‌سوی رحمت خداوند برمی‌گردد چون می‌داند خداوند درآیات قرآن کریم مؤمن را به توبه از گناه دعوت کرده و می‌فرماید که دوست دار توابین است.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه محور تبادلات و ارتباطات در جامعه قرآنی با مسلمان و غیرمسلمان کلام نیکو و جدل احسن است، خاطرنشان کرد: مؤمن همواره با کلام نیکو دیگران را مورد خطاب قرار می‌دهد.

زین‌العابدینی با تأکید بر اینکه متأسفانه در خانواده‌های امروز در بعد کلام ادب و احترام بزرگ‌ترها و کوچک‌ترها رعایت نمی‌شود، گفت: متأسفانه در جامعه امروز فرآیند ارتباط کلامی اعضای خانواده به کمترین حد خود رسیده به‌گونه‌ای که حتی میزان گفت‌وگوی اعضای خانواده و زن و شوهر با یکدیگر به بیشتر از ۲۰ دقیقه نمی‌رسد و همین موضوع موجب سردی روابط و کمرنگ شدن محبت میان اعضای خانواده شده است.

وی بیان جملات ناشایست، بی‌ادبی، اشتغال به فضای مجازی و اثرپذیری از رسانه‌ها را از مهم‌ترین دلایل کم شدن ارتباط کلامی میان اعضای خانواده‌ها عنوان کرد.

استاد حوزه علمیه خواهران بابیان اینکه «اجابت مضطر» كارى الهى است ولى سنت الهى را تغییر نمى‏دهد، گفت: برای نمونه سنت خداوند آن است كه مردم به نحوى باید از دنیا بروند و همه‏ انسان‏ها در لحظه‏ احتضار، مضطرند و اگر خداوند به همه جواب مثبت دهد، باید قانون مرگ را لغو كند و به عبارت بهتر دعاهایی از انسان در حالت اضطرار برآورده می‌شوند که به مصلحت و حکمت انسان باشد.

وی در ادامه اشاره به نکات تفسیری جز بیست و چهارم قرآن تصریح کرد: درآیات سوره‌های زمر، فصلت و غافر بیان‌شده که راه پیشگیرى از گناه، توجه کردن به صحنه‏ هاى خطرناك قیامت است و بیان‌شده که تقوا و احسان دو وسیله نجات‌بخش انسان از جهنم هستند.

استاد حوزه علمیه خواهران بابیان اینکه خداوند بدون اتمام‌حجت، كسى را عذاب نمى‏كند، اظهار داشت: روسیاهى واقعى و سیاهى دل در قیامت ظاهر مى‏شود و متقین هرگز نه در دنیا و نه در آخرت به‌هیچ‌وجه اندوهگین نمی‌شوند.

زین‌العابدینی یادآور شد: جهل، سرچشمه‏ تمامی انحرافات است و انسان به‌وسیله نماز و عبادت خداوند می‌تواند از خداوند قدردانی کند و مؤمن هیچ‌گاه و در هیچ برهه‌ای از زندگی خود جز خدا را عبادت نکرده و به سراغ کسی جز خدا نمی‌رود.