به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد پیش از ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر، بهترین توسل به پیامبر(ص) را ذکر صلوات دانست و اظهار داشت: اگر فردی ذکر صلوات را فراموش کند مورد توبیخ قرار می‌گیرد.

وی افزود:  اگر فردی فراموش کند که بر محمد و آل محمد صلوات بفرستد خداوند نیز کاری می‌کند که راه بهشت را گم کند.

استاد حوزه علمیه ظرف وجودی انسان مؤمن را بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: انسان‌های تنگ‌نظر اهل سخاوت نیستند اما انسان‌های ایثارگر دارای ظرف وجودی بزرگی هستند.

وی بابیان اینکه ترک صدقه از اعمال ناپسند است، تصریح کرد: نخستین علامت متقین انفاق درراه خداوند است، همچنین صدقه دادن موجب فراوانی رزق و روزی در زندگی می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد عنوان کرد: حضرت علی علیه‌السلام می‌فرمایند رزق و روزی با احسان و انفاق درراه خداوند فراوان می‌شود، انفاق و احسان را نباید در هیچ زمانی ترک کرد، چراکه احسان در هنگام تنگ‌دستی معامله با خداوند به شمار می‌رود و موجب رزق و روزی می‌شود.

وی بخل را از عوامل به جهنم رفتن انسان برشمرد و تأکید کرد: تنها اشیاء دورریختنی را نباید به فقرا داد چراکه خداوند می‌فرماید چیزی که نزد شما ارزشمند است را انفاق کنید تا نزد خداوند نیز موردقبول واقع شود.

استاد حوزه علمیه سخاوت و احسان را یکی از عوامل شرح صدر دانست و خاطرنشان کرد: اگر انسان به برکات انفاق درراه خداوند پی ببرد قطعاً با جود و کرم درراه او انفاق خواهد کرد.

وی ادامه داد: روایتی پیرامون انفاق از اهل‌بیت (ع) وجود دارد که می‌فرمایند نگاه کردن به انسان‌های بخیل موجب سنگ دلی می‌شود اما نگاه کردن به انسان کریم روح را جلا می‌دهد.(p1)