به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی بعدازظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با اشاره به آیه ۶۳ سوره احزاب اظهار داشت: قرآن کریم می‌فرماید ای پیامبر (ص) مردم پیرامون زمان قیامت از تو سؤال می‌پرسند و تو به آنان بگو زمان قیامت را خدا می‌داند و مصلحت این است که مخفی بماند.

وی بابیان اینکه خداوند افرادی را که منکر قیامت هستند لعنت می‌کند، افزود: همه آیاتی که در قرآن کریم پیرامون خلود جهنم آمده برای کفار است.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: افرادی که می‌خواستند از معاد خارج شوند در مرحله اول معاد را انکار می‌کردند و در مرحله دوم ایجاد شبهه می‌کردند، غربی‌ها نیز این موضوع را زیاد ترویج می‌کنند که هر چیزی که وجود دارد در همین دنیا است.

وی ادامه داد: قرآن کریم پیرامون افرادی که معاد را انکار می‌کنند می‌فرماید همان‌طور که خداوند شمارا از خاک خلق کرد به‌سوی خاک نیز بازمی‌گرداند، همچنین می‌بینید که زمین هرساله می‌میرد و زنده می‌شود، بنابراین از این موارد باید پی به وجود قیامت برد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی به اثرات معاد اشاره و عنوان کرد: نخستین اثر معاد این است که انسان کار خود را به‌درستی انجام می‌دهد، درواقع به دلیل اینکه انسان از خداوند می‌ترسد انفاق و کارهای مطلوب و مناسب دیگری انجام می‌دهد.

وی گذشت از اموال را یکی دیگر از اثرات اعتقاد به معاد دانست و خاطرنشان کرد: اگر کسی به معاد اعتقاد داشته باشد، وارسته خواهد شد، حضرت علی علیه‌السلام می‌فرماید کسی که اعتقاد به پاداش های روز قیامت داشته باشد به‌راحتی انفاق می‌کند، در جامعه کنونی که انفاق سخت است و خانواده‌هایی وجود دارد که از نداری رنج می‌برند، خانواده‌هایی هم وجود دارند که اضافه بر مصرف خود هزینه می‌کنند.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی با اشاره به اینکه انسان‌های معتقد به معاد مقاوم هستند، ابراز کرد: مقاومت یکی دیگر از اثرات اعتقاد معاد است، جوانانی که اکنون در سوریه و یمن با دست‌خالی با دشمنان می‌جنگند به دلیل اعتقادی است که به معاد دارند.

وی تصریح کرد: اگر انسان به معاد اعتقاد داشته باشد، اختلاس و دزدی انجام نمی‌گیرد، چه برسد به اینکه بخواهند دکل نفتی بدزدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی  اقتصاد را یکی دیگر از اثرات اعتقاد به معاد دانست و ادامه داد: مسئولیت‌پذیری یکی دیگر از اثرات معاد است، اگر کسی به معاد معتقد باشد در ساعات کاری در ادارات کوتاهی نمی کند.

وی عنوان کرد: کنترل شهوت، هدف‌داری، سلامت روابط اجتماعی و عبادت صحیح ازجمله دیگر اثرات اعتقاد به معاد است.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه افرادی که مکتب انحرافی درست کردند مورد لعنت خداوند و نفرین قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: افرادی که وارد جهنم می‌شوند می‌گویند ما به سخن‌های روسای خود گوش‌داده‌ایم، ای‌کاش به سخن خداوند گوش می‌کردیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی اضافه کرد: لطف خداوند شامل افراد بسیاری در روز قیامت خواهد شد مگر انسانی که معاند باشد.(p3)