به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها خانم زین‌العابدینی ظهر امروز در محفل ترتیل خوانی بانوان که در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها حرم مطهر برگزار شد، در ادامه اشاره به شاخصه‌های جامعه دینی به استناد آیات قرآن کریم گفت: خداوند درآیات قرآن کریم هدف از نزول این کتاب آسمانی را اقامه حق و حکومت دینی عنوان کرده و می‌فرماید هدف از نزول قرآن و حاکمیت دینی برطرف کردن اختلافات میان اقشار مختلف است.

وی افزود: خداوند پس از بیان اهداف نزول قرآن کریم به چگونگی ارتباط خداوند یکتا با بندگان اشاره دارد و می‌فرماید یکی از لوازم ارتباط باخدا اعتقاد به نبوت و رسالت انبیای الهی است.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه انبیای الهی و ائمه معصوم علیه‌السلام باب الله و دروازه ارتباط بندگان با خداوند هستند، گفت: کسی بدون پذیرش نبوت انبیای الهی نمی‌تواند به مقام بندگی و پرستش خداوند دست یابد.

زین‌العابدینی با تأکید بر اینکه پذیرش ولایت و دوستی ائمه معصوم علیه‌السلام به حدی اهمیت دارد که رسول خدا(ص) اجر دوستی و پذیرش ولایت آن‌ها را برابر با رسالت ۳۰ ساله خود در ترویج اسلام می‌داند.

وی کنترل خشم، اقامه نماز، اهل مشورت بودن و انفاق کردن را از دیگر شاخصه‌های قرآنی مؤمنان دانست، تصریح کرد: در جامعه اسلامی اگر میان مسلمانان درگیری و اختلافی ایجاد شد مسلمانان باید این اختلاف را حل کنند زیرا گذشت مسلمانان نسبت به یکدیگر زمینه جاری شدن رحمت الهی را در میان آن‌ها فراهم می‌کند.

استاد حوزه علمیه خواهران استناد به ادله عقلی را راه مبارزه با خرافات و باورهای غلط در جامعه اسلامی عنوان کرد گفت: در چنین جامعه‌ای باید با ادله عقلی پاسخگوی خرافات بود.

زین‌العابدینی با بیان اینکه نجات در بندگی خداوند خلاصه می‌شود، یادآور شد: درآیات قرآن کریم بیان‌شده که هنگامی‌که ظالمین را از بین می‌بریم، اهل زمین و آسمان متأثر و غمگین نمی‌شوند و برای آن‌ها نمی‌گریند؛ زیرا چنین انسان‌هایی چنین شایستگی ندارند و به خاطر ظلمشان مغضوبند.(p3)