به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت طی سخنانی با اشاره به اینکه برخی از مراسم‌ها و برنامه‌ها مستمر و دارای پیام‌ها و مفاهیم مهم هستند، اظهار کرد: اهل‌بیت(ع) از مجالسی که برای آن‌ها برگزار می‌شود راضی هستند به همین علت پرداختن به برپایی این مجالس تاکید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مناسبت‌های مذهبی فرصتی برای جریان‌سازی است، اضافه کرد: اگر به دنبال جریان‌سازی موضوعی هستیم باید به دنبال مردمی کردن آن باشیم به همین علت باید از پرداختن به امور منتسب به دستگاه یا نهادها بپرهیزیم.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) بر لزوم افزایش بعد معرفتی مجالس اهل‌بیت(ع) تاکید و خاطرنشان کرد: در این مجالس و برنامه‌ها باید کاری کنیم که بر محبت مردم نسبت به اهل‌بیت(ع) افزوده شود به همین علت بررسی نتایج برنامه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی هدف از محبت و عرض ارادت به اهل‌بیت(ع) را تبعیت از این خاندان عصمت و طهارت دانست و گفت: خروجی‌های برنامه‌های مذهبی باید التزام تبعیت مردم از اهل‌بیت(ع) را افزایش دهد.

آیت‌الله سعیدی یادآور شد: هر چند به صورت ظاهری دلخوش محبت به اهل‌بیت(ع) بودن نیز برای فرد برکات خاصی را به دنبال دارد اما اگر این محبت در اعمال و افکار انسان راه یابد زندگی او را متحول می‌کند.

امام جمعه قم با بیان اینکه فعالیت‌های ستاد بزرگداشت دهه کرامت باید با نیت خالص، دقت و مشارکت در حد توان دنبال شود، عنوان کرد: فراگیری مشارکت آحاد مردم باید مورد توجه قرار گیرد، همانطور که شیاطین با امپراطوری که در حوزه رسانه و فضای مجازی دارند پلیدی‌ها را در جامعه رواج می‌دهند، عطر دهه کرامت نیز باید سیاهی‌ها را از بین ببرد.

وی بر لزوم پرهیز از امور تشریفاتی و هزینه‌های اضافی در دهه کرامت تاکید کرد و ادامه داد: اگر امام رضا علیه‌السلام و حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به سمت ایران حرکت کردند برای این بود که یک حوزه قوی برای شیعه تشکیل دهند.(p1)