به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، اکبر ابدالی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله سعیدی در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت، با بیان اینکه جهتگیری کلی دولت با گذشته متفاوت شده و آثار و برکات آن در کلان اقتصاد کشور خود را نشان می دهد، اظهار کرد: آمار صادرات استان قم در ۸ ماهه امسال ۳۴ درصد افزایش داشته و سال قبل هم نسبت به سال قبل تر نزدیک به ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ما در حوزه صنعت کمبود سرمایه گذار نداریم، افزود: تحریم ها آسیب های زیادی به کشور زده ولی یکی از برکات تحریم ها این بود که تولید را در کل کشور و در استان قم بالا برده و بسیاری از محصولات و قطعاتی که وارد می شد امروز تولید می شود.

مدیرکل سازمان صمت استان قم با بیان اینکه در حوزه بازار هم بعد از شوک طرح مردمی سازی یارانه ها بازار به ثبات نسبی رسیده است، گفت: به اعتقاد ما توسعه قم که صنعت هم بخشی از این توسعه است متناسب با ظرفیت های فرهنگی، جغرافیایی و بومی قم نبوده است و به سمت صنایعی رفتیم که آب بر و آلاینده بوده ولی از صنعت پوشاک اسلامی غافل بوده ایم.

وی با بیان اینکه باید جهت گیری صنایع در قم را اصلاح کنیم، افزود: ما در استان قم ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی داریم که بخشی از این صنایع به خاطر توسعه قم نبوده بلکه برای توسعه تهران بوده بنابراین از این پس باید از صنایع دانش بنیان، با تکنولوژی بالا و کم آب بر در این استان استفاده شود.

ابدالی با بیان اینکه در گذشته قم مقصد مهاجرت متدینین و افراد مذهبی بوده ولی امروز به خاطر صنایع مختلف مقصد مهاجرت نیروی کار از اقصی نقاط کشور شده است، گفت: سازمان صمت به تنهایی نمی تواند این ریل را عوض کند بلکه هر مسئولی که در قم مسئولیت می پذیرد باید نگاه فرهنگی داشته باشد به ویژه مسئولان بخش اقتصادی و صنعت.

وی همچنین در رابطه با حوزه بازرسی بازار در استان قم گفت: ما حدود ۵۰ هزار واحد صنفی و ۲۳۰۰ واحد صنعتی در قم داریم ولی مجموعه بازرسی ما حدود ۳۰ نفر هستند که باید با افزایش نیروهای بازرسی این خلأ را جبران کنیم.