به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی شامگاه گذشته در نشست هم‌اندیشی معاونت فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با هیئات مذهبی قم که در سالن اجتماعات امام خامنه‌ای حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها برگزار شد به ظرفیت عظیم هیئات مذهبی در مدیریت امور فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۲ تیرماه یادآور خاطراتی تلخ در تاریخ ایران است که عمق خباثت آمریکایی‌ها را به نمایش می‌گذارد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها به بیان برخی از ویژگی‌های هیئات مذهبی پرداخت و گفت: مردم متن همه رفتارهای فرهنگی هستند و حضور مردم هست که یک رفتار فرهنگی را اصالت بخشیده و به ظهور نزدیک می‌کند.

وی افزود: هیئات مذهبی سه ویژگی دارند که این مجموعه‌های مکتبی را متمایز از همه مجموعه‌های فرهنگی کرده است؛ بر این اساس تأمین و اداره هیئات از سوی مردم و حضور مداحان اهل‌بیت و روحانیت مبلغ در کنار مردم مثلثی ستودنی از زنجیره تأمین فرهنگی را به وجود آورده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی با تأکید بر این‌که آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها به دنبال تأمین سیاست «زیارت همراه با آرامش» که از سوی رهبری معظم انقلاب تعیین مشی شده، است، عنوان داشت: دوران ۷ ساله آیت‌الله سعیدی دروان شکوفایی نظام ارتباط آستان قدسی حضرت معصومه سلام‌الله علیها با مجموعه‌ها و افراد است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها مردم را متن هیئات مذهبی توصیف کرد و گفت: روحانیت سابقه هزارساله همراهی با هیئات مذهبی را تجربه کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی با اشاره به این‌که آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در فعالیت‌های مذهبی از ظرفیت هیئات مذهبی استفاده خواهد کرد، ابراز داشت: هیئات مذهبی باید در ادبیات شادی سبک زندگی اسلامی نیز ایفای نقش کنند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به اینکه دهه کرامت بستر مناسبی برای ایفای نقش هیئات مذهبی در رفتارهای همراه با عطوفت و شادی مردم است، گفت: نذر شادی می‌توان عنوانی و شعاری برای هیئات مذهبی برای ایفای نقش هیئتی در دهه کرامت

وی به اهمیت حضور هیئات مذهبی در رفتارهای اجتماعی از قبیل آزاد کردن بانوان دربند غیر عمد اشاره کرد و گفت: آثار این رفتار اجتماعی می‌تواند تأثیر ویژه‌ای در نوع تبلیغ مفاهیم دینی داشته باشد.(p1)