به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، نسیم عزا و ماتم از شب گذشته فضای حرم کریمه اهل‌بیت(س) را معطر کرده که این عطر نه فقط به معنویت این آستان مقدس افزوده بلکه فضای شهر قم را نیز متحول ساخته است.

گل‌دسته‌ها و مناره‌های حرم مطهر به احترام عزای خاندان عصمت و طهارت سیاه‌پوش و پرچم مشکی بر فراز گنبد طلایی حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیه برافراشته شده است و به تبعیت از این حرم نیز کوچه‌ها و خیابان‌های شهر کریمه اهل‌بیت(س) رنگ متفاوتی را به خود گرفته‌اند.

صحن‌ها و رواق‌های مختلف حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) مملو از ارادتمندان و عاشقانی است که در ماتم رئیس مذهب تشیع به سوگ نشسته و در جوار بانوی کرامت عزاداری می‌کنند.

نه فقط مردم شهر مقدس قم، بلکه زائرانی از نقاط مختلف ایران اسلامی و عاشقانی از کشورهای مختلف دور و نزدیک در حرم امن الهی گردهم آمده‌اند تا به محضر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها عرض تسلیت بگویند.

دسته‌جات عزاداری از شب گذشته با سینه زنی و زنجیرزنی همانند زنجیرهای بهم پیوسته در حرم کریمه اهل‌بیت(س) درحال رفت و آمد هستند تا همه یک صدا و هم‌نوا با امام زمان خود فریاد مظلومیت امامی را سردهند که مظلومانه در خاک بقیع به خاک سپرده شده است.

در کنار دسته‌جات عزاداری برخی دیگر از عاشقان و خادمان با برپایی ایستگاه‌های صلواتی از تمام داشته‌های خود برای خدمت به این دستگاه با برکت استفاده و متواضعانه از عزاداران پذیرایی می‌کنند.

اکنون ظهر روز شهادت امام صادق علیه‌السلام است اما گرمای طاقت‌فرسا و آفتاب سوزان نه فقط از ارادت محبان خاندان اهل‌بیت(ع) کم نکرده بلکه لحظه به لحظه جمعیت عزاداران در حرم مطهر درحال افزایش است.

خادمان حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) طی این روزها عاشقانه درحال خدمت‌رسانی به زائران و عزاداران خاندان اهل‌بیت(ع) هستند و بستر حضور هزاران زائر را در این حرم مطهر فراهم‌سازی کرده‌اند.

مراسم‌های عزاداری و برنامه‌های مذهبی ویژه سالروز شهادت امام صادق علیه‌السلام در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها از شب گذشته قبل از نماز جماعت مغرب و عشاء آغاز شده و تا ساعات پایانی امشب ادامه خواهد داشت.(g2)