خانم حیدری مجد در گفت‌وگو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها عمل نکردن به قرآن را از آفت زندگی‌های مسلمانان عنوان کرد، گفت: سلایق خلاف اسلام یکی از مهم‌ترین عوامل بروز مشکل در زندگی‌های امروزی است و این سلایق زندگی را برای مردم دشوار کرده است.

استاد حوزه علمیه خواهران افزود: ساده‌ترین سنت در اسلام، سنت ازدواج است اما متأسفانه امروز سلایق غیر اسلامی این سنت را به یکی از دشوارترین سنت‌های موجود تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: امروز عده زیادی از جوانان و زوج‌ها از ترس فقر ازدواج‌نکرده و یا فرزند دار نمی‌شوند؛ درحالی‌که قرآن کریم به آن‌ها وعده رزق و روزی داده و خداوند تکفل رزق خانواده و ازدواج را برعهده‌گرفته است، بنابراین ترس از فقر ریشه در ضعف ایمان دارد.

حیدری مجد با اشاره به اینکه درگذشته خانواده‌ها قبل از خدمت سربازی و به هنگام بلوغ فرزندان خود را راهی خانه بخت می‌کردند، گفت: متأسفانه امروز پسران جوان باوجوداینکه تمامی مدارج تحصیلی را طی کرده و به عالی‌ترین مدارج می‌رسند حاضر به ازدواج نمی‌شوند و این سنت، سنتی خلاف اسلام بوده و سنتی اسلامی نیست.

وی افزود: قرآن سن بلوغ را زمان ازدواج جوانان معرفی کرده و در روایت‌ها بیان‌شده که از خوشبختی پدر این است که فرزند دخترش در خانه همسر خود عادت زنانگی را تجربه کند.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها ادامه داد: متأسفانه در جامعه امروز دختران اندک شماری هستند که مصداق این حدیث باشند و این موضوع برای جامعه شیعی پسندیده نیست که در آن به آموزه‌های قرآن و روایات اهل‌بیت علیه‌السلام بی‌محلی شود.

حیدری مجد بابیان اینکه ازدواج هر دختر مسلمان و تولد هر نوزاد مسلمانان به معنای بقای فرهنگ اسلام و زیادشدن فرهنگ اسلامی است، به فراز سوم از خطبه ۱۷۶ نهج‌البلاغه اشاره کرد و یادآور شد: امام علی علیه‌السلام در این فراز از خطبه مسلمانان را به جد به عمل‌گرایی به قرآن دعوت کرده‌اند و می‌فرمایند العَمَلَ العَمَلَ، ثُمَّ النِّهايَةَ النِّهايَةَ و الاستِقامَةَ الاستِقامَةَ، ثُمَّ الصَّبرَ الصَّبرَ و الوَرَعَ الوَرَعَ، إنَّ لَكُم نِهايَةً فَانتَهوا إلى نِهايَتِكُم به جِد، عمل كنيد و حتما آن را به پايانش رسانيد و در آن پايدارى كنيد، آنگاه سختْ شكيبايى ورزيد و به‌ راستی پارسا باشيد همانا شما را پايانى است؛ پس خود را به آن پايان (بهشت) رسانید.(t2)