به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی عصر امروز در نشست پاسخ به سوالات دینی زمزم معرفت که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه حجاب در اسلام به معنای پوشش است، اظهار کرد: زن باید صورت و دست‌های خود را تا مچ از نگاه نامحرم بپوشاند و همچنین از لباس و پوششی که موجب جذب نامحرمان می‌شود پرهیز کند.

وی با بیان اینکه حجاب جزو فطرت انسان است، اضافه کرد: اگر تاریخ را مشاهده کنیم متوجه می‌شویم که همه امت‌ها و ملت‌ها حتی اروپایی‌ها نیز دارای پوشش کامل بودند و مجازات سنگینی برای زنان بدون پوشش درنظر می‌گرفتند.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امروزه بد پوششی و بی‌حجابی فقط یک موضوع دینی، اجتماعی و اخلاقی نیست بلکه به یک موضوع سیاسی و به ابزار و اهرمی برای سیاسیون تبدیل شده است چراکه اگر فردی با حجاب و حیا در خیابان حضور یابد یعنی طرفدار انقلاب و دین است اما اگر افراد بی‌حجاب در خیابان حضور یابد موجب دلگرمی دشمن می‌شود و دشمن با نگاه به جمعیت بی‌حجاب‌ها توطئه‌های خود را دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: افرادی که ادعای تمدن دارند و فکر می‌کنند بی‌حجابی نوعی از متمدن بودن است باید بدانند که مراعات نکردن قانون یک جامعه عین توحش و بی‌تمدنی است چراکه قانون اساسی ایران بر اساس اسلام تعیین شده و هر فردی که در این کشور زندگی می‌کند در صورتی که دین و مذهب هم نداشته باشد بر اساس اقتضای انسانیت و شهروندی باید قانون این کشور را رعایت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی از بی‌حجابی به عنوان نمونه بارز بی‌تمدنی نام برد و ادامه داد: امروز زیر پا گذاشتن قانون حجاب توسط برخی از افراد نشان می‌دهد که برخی هیچ بویی از تمدن نبرده‌اند؛ اکنون اگر ما نیز در کشور دیگری حضور یابیم هر چند قانون آن‌ها را قبول نداشته باشیم اما باید به آن عمل کنیم.

وی ناراحتی افراد متدین را از دیگر نتایج گسترش بی‌حجابی دانست و مطرح کرد: اگر بد حجابی در جامعه گسترش یابد بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها نیز افزایش یافته و همه افراد جامعه از بی‌فرهنگی افراد بی‌حجاب آسیب خواهند دید.