به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم اخوت در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها حرم مطهر انسان را موجودی کمال طلب توصیف کرد، گفت: گرایش انسان به کمال طلبی محرک او برای ادامه حیات و زندگی است.

وی با بیان اینکه صراط حق «اهل‌بیت علیه‌السلام» هستند، به حدیثی نورانی از امام صادق علیه السلام در این مورد اشاره کرد و افزود: امام صادق علیه‌السلام مسلمانان را به تبعیت از سیره و سبک زندگی اهل‌بیت علیه‌السلام دعوت کرده‌اند و خود در زندگی همواره از سبک زندگی رسول خدا صلی‌الله علیه و آله، امام علی علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله علیها تبعیت می‌کردند.

استاد حوزه علمیه خواهران محبت به اهل‌بیت علیه‌السلام و میل به کمال خواهی را در انسان نشانه فطرت خداجوی دانست و گفت: انسان به دنبال کمال زیبایی، کمال عدالت و کمال هر چیزی در عالم است و منبع کامل تمام کمال‌گرایی‌ها در این عالم ذات اقدس خداوند است.

اخوت با تأکید بر اینکه خداوند قوای مختلف را به انسان هدیه کرده تا انسان در پس این قوا به زندگی خود و دیگران رنگ و جلا داده و به عالی‌ترین مرحله کمال انسانی برسد، تصریح کرد: باید به قوای بدن در حد تعادل پاسخ‌داده‌شده و نیاز هر یک از این قوا از راه درست پاسخ داده شوند.

وی اظهار کرد: خداوند میل به جنس مخالف را در انسان قرار داده و این میل باید از راه آن یعنی ازدواج پاسخ داده شود و خداوند به ازای این پاسخگویی صحیح و درست دو رکعت نماز فرد متأهل را، ارزشمندتر از نماز فرد مجردی می‌داند که تمام شبانه‌روز را به عبادت گذارنده است؛ زیرا با ازدواج ضمن تأمین نیازهای بدن، زمینه بقای نسل آدمی و توسعه تمدنی اسلام و نظام اسلامی فراهم می‌شود.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به‌دقت در گزینش همسر تصریح کرد: تقید به حلال و حرام و دین‌داری از مهم‌ترین شاخصه‌های انتخاب همسری شایسته و بهشتی است؛ چراکه بستر تربیت دینی تنها با گزینش همسران مقید به دین ممکن خواهد بود.

اخوت نقش مادر را در پرورش فرزندان بسیار مؤثر عنوان کرد و افزود: در تربیت فرزند محوری‌ترین نقش به مادر اختصاص دارد و این مادران هستند که با مدیریت صحیح و تدبیر، خانه را پناهگاه فرزندان و مایه آرامش آن‌ها قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه مادران پاک مربی فرزندان صالح هستند، ادامه داد: انبیای الهی و ائمه معصوم در دامان مادرانی پاک پرورش‌یافته‌اند بنابراین مادرانی که به دنبال تربیت فرزند صالح هستند از همان دوران بارداری و شیردهی و حتی قبل‌ از آن باید زمینه تربیت فرزندان صالح را در خود فراهم کنند.

اخوت با تأکید بر اینکه فرزندان آینه اعمال والدین هستند، گفت: تنها مادران و پدرانی مؤمن، باایمان و صبور که تمام وجود خود را برای خداوند خالص کرده‌اند در تربیت فرزندان باایمان و شجاع موفق خواهند بودند و ایمان به خدا و اتصال به منبع قدرت لایزال الهی رمز موفقت در امر تربیت فرزندان مؤمن و موفق است.

وی ریشه مشکلات و بحران‌های امروز خانواده‌ها و جوامع را نبود آرامش توصیف کرد و یادآور شد: در پناه آرامش است که خوشبختی حاصل می‌شود و خوشبختی و آرامش جز با یاد خدا و خواندن نماز اول وقت و محبت به اهل‌بیت علیه‌السلام حاصل نمی‌شود.(p1)