به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان استانی و نمایندگان مجموعه‌های مختلف فرهنگی از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل محمدی کرمانشاهی مدیر کتابخانه و موزه حرم مطهر بانوی کرامت در سالن همایش‌های غدیر اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عطاءالله جباری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم در این مراسم طی سخنانی با اشاره به فرارسیدن هفته دولت اظهار کرد: جشنواره رضوی به عنوان فعالیتی در راستای تعالی ارزش‌های مورد نظر اهل‌بیت(ع) دنبال می‌شود که این جشنواره امسال برای سومین سال در قم برگزار شده است.

وی از استقبال مطلوب عموم مردم از بخش‌های مختلف کودک، نوجوان، بزرگسالان و خانواده یاد کرد و گفت: از مجموع شرکت‌کنندگان ۱۰ درصد به صورت خانوادگی در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

جباری خاطرنشان کرد: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم طی دو سال اخیر در راستای تولید کتاب‌های بریل گام‌های بسیاری برداشته است به عنوان نمونه کتاب‌های جشنواره رضوی را در کمتر از ۲۰ روز به خط بریل تبدیل کرده که این کتاب‌ها به کتابخانه‌های سراسر کشور ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۵۴ مرتبط با جشنواره در روستاها و مناطق محروم قم توزیع شده است، مطرح کرد: امسال بیش از پنج هزار نفر از شهر مقدس قم در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده‌اند.

در این جشنواره از مریم علیمحمدی، نازنین زهرا قمرزاده، علیرضا بختیاری، علی نوروزی، عارفه بختیاری، علیرضا ابوطالب یزدی، به عنوان افراد شایسته تقدیر تجلیل شد.

مائده فاتح، فاطمه کریمی فردویی، فاطمه رقیه نجفی، علی نجفی‌نیا، علیرضا زین‌العابدینی و علیرضا کربلایی محمدی به عنوان برگزیدگان بخش کودک، زینب سلطانی و فاطمه شکری به‌عنوان برگزیدگان بخش نوجوان و همچنین مریم یزدانی‌خواه، شیرزاد ملکی لرستانی، پریسا بقالی‌زاده در بخش بزرگسالان و یساری‌فرد، کرمی، ابوالحسنی و بنکدار در بخش خانوادگی در این مراسم تقدیر شدند.

لازم به ذکر است، هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با همکاری آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در دو بخش الکترونیک و مکتوب برگزار شده و بیش از ۳۱۰ هزار نفر فقط در بخش الکترونیک این جشنواره شرکت کردند که این آمار نسبت به دوره گذشته افزایش ۸۰ درصدی داشته است.