به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی کرمانشاهی عصر امروز در نشست شورای فرهنگی عمومی استان قم با بیان اینکه کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را در ساختمان جدید خود آغاز کرده است، اظهار کرد: منابع و فضای مطالعه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون افزایش قابل توجهی داشته است.

وی اضافه کرد: کتابخانه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها هیچ روز تعطیلی ندارد و از هشت صبح تا ۱۱ شب به صورت مستمر در اختیار مراجعه‌کنندگان است.

مدیر کتابخانه و موزه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: کتابخانه حرم مطهر ۱۲ هزار متر زیر با هشت تالار مطالعه دارد و ۸۰۰ نفر به صورت هم‌زمان می‌توانند از این کتابخانه استفاده کنند؛ در برخی از روزها در ساعات اولیه فعالیت کتابخانه، افراد برای استفاده از کتابخانه صف می‌کشند، امیدواریم در برخی از ایام بتوانیم از ظرفیت بالکن‌های شبستان نیز ویژه افراد کتابخوان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: آستان مقدس در کتابخانه و موزه برای نگهداری منابع و آثار و خدمات‌دهی به مراجعه‌کنندگان هزینه‌های سنگینی را پرداخت کرده است اما جا دارد از ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به افراد استفاده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی کرمانشاهی تصریح کرد: کتابخانه آستان مقدس قم یکی از ۱۰ کتابخانه برتر کشور است و اهدا کتاب‌های کتابخانه‌های شخصی شخصیت‌های برجسته و علمای حوزه به این کتابخانه یکی از ویژگی‌های مورد نظر است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز اسناد بیش از یک میلیون سند را جمع‌آوری و بیش از ۱۰۰ هزار مورد از این اسناد را فهرست‌نویسی کرده است و موزه آستان مقدس نیز فقط به استان یا کشور تعلق ندارد بلکه برای همه بشریت است چراکه آثار ارزشمند و مهمی را به خود اختصاص داده است.