به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، دکتر ابولفضل بهرام پور، عصر امروز در حاشیه رونمایی از کتاب «غدیر خم رسولان» در کتابخانه حرم بانوی کرامت گفت: در مسائل اعتقادی برای اینکه مخاطب کلامی را قبول نماید باید تمامی مطالب مطرح شده مستدل و معقول و مستند به آیات قرآن باشد و به همین خاطر سعی شده در این کتاب مطالب به صورت مستدل مطرح شود.

نویسنده کتاب غدیر خم رسولان با اشاره به اینکه هر پیامبری و هر امامی غدیر خم داشته است تاکید کرد: غدیر خم را نباید در واقعه معرفی حضرت علی علیه السلام خلاصه کنیم بلکه خداوند از هر پیامبر و هر امامی تعهد گرفته است که پیامبر و امام بعد خود را معرفی نماید تا جامعه دچار گمراهی نشود.

وی افزود: غدیر خم یک وظیفه اصلی و از اوجب واجبات برای هر پیامبر و هر امامی بوده است ضمن اینکه تمامی پیامبران زمانیکه پیامبر بعد خود را معرفی می کردند، اشاره ای نیز به پیامبر اسلام داشتند و هر امامی که امام بعد از خود را معرفی می نمود نیز اشاره ای به امام مهدی عجل الله تعالی فرجه نیز داشته اند که در نوع خود بسیار مهم است.

دکتر بهرام پور خاطر نشان کرد: حضرت عیسی علیه السلام در غدیر خم خود، پیامبر اسلام را معرفی نمود و پیامبر اسلام نیز در غدیر خم، حضرت علی علیه السلام را به جامعه معرفی کرد و همچنین امیرالمؤمنین نیز در غدیر خم خود امام حسن مجتبی علیه السلام را به جامعه معرفی نمود تا به وظیفه ای که خداوند دستور داده عمل نموده باشد.

وی در پایان تاکید کرد: در این کتاب تمامی مطالب مطرح شده در خصوص غدیر خم رسولان و امامان معصوم به طور مستدل مورد بررسی قرار گرفته است.(p1)