به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت الاسلام حبیب‌الله فرحزاد شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر، ضمن اشاره به واقعه غدیر خم و امامت و ولایت حضرت علی علیه السلام گفت: نبی گرامی اسلام(ص) در روایتی ضمن اشاره به فضایل ایشان می‌فرمایند «اگر تمامی جن و انس با هم جمع شوند نمی‌توانند فضایل علی بن ابیطالب علیه‌السلام را شمارش کنند» و در روایت دیگری پیامبر اسلام(ص) می‌فرمایند «خداوند برای برادرم فضایلی قرار داده که قابل شمارش نیست».

وی اضافه کرد: ذکر فضایل حضرت علی علیه السلام گفتن، شنیدن و کتابت آن‌ها بالاترین عبادت است و موجب ذوب گناهان و غفران معاصی می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: محبت و ولایت و ذکر فضایل حضرت علی علیه السلام پاک‌کننده گناهان است و بنابر روایات اگر تمامی انسان‌ها بر مدار محبت حضرت جمع می‌شدند خداوند جهنم را خلق نمی‌کرد و جهنم مخصوص افرادی است که اعتقادی به خداوند، رسول خدا(ص) و امامان معصوم ندارند.

وی تاکید کرد: هیچ بشری نمی‌تواند به درگاه الهی نزدیک شود مگر به واسطه ولایت و محبت حضرت علی علیه السلام و محبت اهل‌بیت(ع)؛ در نقاط مقابل بغض اهل‌بیت(ع) عاقبتی جز آتش جهنم ندارد.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها گفت: شرکت در مجالس ذکر فضایل اهل‌بیت(ع) در واقع حقیقتی از تجسم بهشت روی زمین است و کسانی که پیرو اهل‌بیت(ع) هستند باید رفتار و کردارشان نیز شبیه اهل‌بیت(ع) باشد.