به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم ظهر امروز با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) و امام‌جمعه قم در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد.

*استمرار فعالیت‌های قرآنی در مقاطع تحصیلی دنبال شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم طی سخنانی در این نشست اظهار کرد: ما قبل از انقلاب وارث یک ذهنیتی در فضای آموزش و پرورش داشتیم که این ذهنیت، برای قرآن و مباحث قرآنی شأنیت لازم را قائل نبوده و این نگاه نیز با گذشت زمان به نسل جدید منتقل شده است به همین علت معلمان و دانش‌آموزان نسبت به فعالیت‌های قرآنی توجه لازم را ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری با تاکید بر اینکه فعالیت‌های قرآنی نباید به مقطع خاصی محدود شود، اضافه کرد: استمرار فعالیت‌های قرآنی در مقاطع مختلف تحصیلی می‌تواند نتایج مورد نظر را به دنبال داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به یک دستگاه اختصاص ندارد و زیر بنای همه مجموعه‌های کشور است به همین علت همگان باید با این مجموعه مشارکت لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با اشاره به اینکه روحانیون در ترویج فعالیت‌های قرآنی نقش مهمی را بر عهده دارند، مطرح کرد: حمایت از فعالیت‌های خودجوش و داوطلبانه روحانیون و طلاب باید مورد توجه مجموعه‌های فرهنگی قرار گیرد.

همچنین، در این نشست از بسته «زبان‌آموزی قرآن کودکان» به‌عنوان یکی از دستاوردهای مؤسسه قرآنی آیات هدایت رونمایی شد.

*آموزش ۱۲۵ آیه قرآن کریم در قالب چهار جلد کتاب مصور

حبیب‌الله عزیزی مدیر مؤسسه قرآنی آیات هدایت طی سخنانی با اشاره به این که هر ساله نزدیک به ۷۰ نفر از فرزندان طلاب و مهمانان خارجی قم با زبان‌های مختلف در این مؤسسه شرکت می‌کنند، اظهار کرد: کودکان در طرح زبان‌آموزی قرآن کریم می‌توانند طی یک تا سه هفته با یکدیگر به خوبی صحبت کنند و علاوه بر قرائت یک سوره، از معنای آن نیز آگاه شوند.

وی اضافه کرد: ۱۲۵ آیه از ۱۶ سوره به صورت مصور در قالب چهار جلد کتاب با عنوان «رنگ‌های نورانی» در این بسته درنظر گرفته شده است که برای تهیه این چهار جلد بیش از سه هزار ساعت کار کارشناسی انجام شده است.

این فعال قرآنی از پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان هزینه برای تهیه این بسته آموزشی قرآن کریم یاد کرد و گفت: تلاوت جذاب کودکانه با عنوان «نغمه‌های نورانی» با قابلیت واقعیت افزوده در قالب نرم افزار تلفن همراه یکی از ویژگی‌های این بسته است.

وی با اشاره به تهیه کتاب مبانی زبان‌آموزی قرآن کودکان مطرح کرد: در بسته زبان‌آموزی قرآن کودکان تلاش شده است تا برای کودکان بی‌سواد نیز محتوای موردنظر را تهیه کنیم.

گفتنی است، سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی از اساتید قرآنی حرم مطهر، یونس عالی‌پور معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان استان قم در این نشست حضور داشتند.(g3)