به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی شامگاه امروز در نخستین مجمع سلامت استان قم طی سخنانی با اشاره به اینکه استان قم باید در عرصه‌های مختلف برای استان‌های دیگر الگو باشد، اظهار کرد:‌ در مورد آسیب‌های جسمی، روحی، روانی و اجتماعی ناشی از تصادفات باید کمترین آمار را در استان قم شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از نکات مهم در ارتباط میان شیعیان و امام خود موضوع انتظار است، اضافه کرد: انتظار به‌عنوان افضل اعمال امت و عبادات در روایات مورد اشاره قرار گرفته است چراکه اگر انتظار بر اساس اعتقاد، باور محکم، مشارکت عمومی و التزام دنبال شود نتایج بسیار مطلوبی را به دنبال خواهد داشت.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به اینکه انتظار بدون مشارکت عمومی و التزام عملی همانند انتظار مردم کوفه می‌شود، عنوان کرد: انتظار مردم کوفه قرار بود زمینه‌ساز از بین بردن حکومت ظالم شود اما زمینه‌ساز یک حادثه و فاجعه تاریخی تکرار نشدنی شد چراکه انتظار مردم کوفه با التزام عملی و مشارکت جدی همراه نبود.

وی با تاکید بر اینکه امنیت و سلامت بدون اعتقاد، باور، مشارکت عمومی و التزام تحقق یافتنی نیست، اضافه کرد: مهم‌ترین پشتوانه سلامت اعتقاد است به این معنا که مردم باید به اهمیت سلامت خود اعتقاد داشته باشند.

امام‌جمعه قم یادآور شد: تصادفات و حوادث ناگوار هزینه‌های بسیاری را برای کشور به دنبال داشته است که بدون این حوادث و تصادف‌ها می‌توان این مبالغ سنگین را در دیگر عرصه‌های خدمت به مردم هزینه کرد.

وی با بیان اینکه مدیران مختلف باید در راستای گسترش سلامت در جامعه مشارکت کنند، عنوان کرد: اگر ظرفیت‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهیم می‌توان در راستای کاهش آسیب‌ها به نتایج مورد نظر برسیم.(p2)