به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی به همراه جمعی از مسولان آستان مقدس از پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر بازدید و از آثار جدید این پژوهشکده رونمایی کرد.

در ابتدای این بازدید، حجت الاسلام و المسلمین محمود شریفی اقدم، مسئول پژوهشکده گفت: تا کنون فعالیت های خوبی در زمینه پژوهش در این پژوهشکده صورت گرفت و آثاری در باره حضرت امام علی، امام محمد باقر و امام صادق علیهم السلام هم آماده چاپ است.

وی افزود: کتاب شناسی امر به معروف و نهی از منکر و مقالات در این رابطه از جمله کارهای بود که صورت گرفت و در حال حاضر این پژوهشکده در بخش سایت، تولید آثار امر به معروف در آئینه فتوا، کتب درسی، موسوعه امربه معروف و نهی از منکر، دانش نامه امر به معروف از منکر و تولید آثار متفرقه در حال فعالیت است.

حجت الاسلام  شریفی با بیان اینکه این دانش نامه در ارتباط با مفاهیم و مصادیق امربه معروف است عنوان کرد: یکی از پیشنهاد این پژوهشکده، راه اندازی درس خارج و رشته تخصصی امر به معروف و مؤسسه و فعالیت ریشه ای در شورای امر به معروف ونهی از منکر درباره مورد این فریضه است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام مهدی احمدی مسئول فضای مجازی این مرکز ضمن تشریح محتوا و نفشه راه سایت پژوهشکده گفت: فضای مجازی امر به معروف یکی از ارکان مهم این پژوهشکده است و سایت دارای بخش های ترویجی و پژوهشی به عنوان ویکی معروف ودانش نامه ها است. سایت ویکی، هم دارای بخش های کتابخانه ای در قالب مفهوم و مصادیق، مقاله بالغ بر ۷۰۰ عنوان، نشریه، شخصیتها، کتاب شناسی و پایان نامه فقهی و قرآنی است.

وی اضافه کرد: تجمیع مباحث امر به معروف ونهی از منکر و بارگزاری درس خارج مراجع تقلید و علما نیز از دیگر این فعالیت پژوهشکده است که درسایت برای استفاده محققین قرار داده شده است.

لازم به ذکر است دراین بازدید از کتاب‌های «احکام صرافی»، «بیمه و تأمین اجتماعی»، «پوشاک»، «آژانس تلفنی»، «آداب و احکام رانندگان»، «سوپرمارکت‌ها»، «میوه و تبار» و «احکام عمومی بازار» توسط آیت الله سید محمد سعیدی رونمایی شد.