به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، قیام عاشورا تاریخ را در برابر جریان انحراف مصونیت بخشید و آن‌کس که به این کشتی جهان‌شمول درآید به فرموده نبی مکرم اسلام(ص) هرگز از صراط مستقیم منحرف نخواهد شد.

بدعت‌ها ظاهرشده بود و امام حسن علیه‌السلام برای کور کردن چشم فتنه صلح‌نامه‌ای را امضا کرد که در تاریخ تیتر الگوی مذاکره موفق اسلامی شد؛ جریان نفاق پس از معاویه ردا از تن برون آورد و حقیقت ضد دینی خود را برملا کرد و این‌چنین بود که امام حسین علیه‌السلام در ادامه قیام حسنی لازم بود که مفاد بدعت را بر هویت صلح‌نامه افشا می‌فرمود، بنابراین شعار قیام متکی بر احیاء دین مبین و اقامه امربه‌معروف و نهی از منکر شد.

هرچند تزویر به مصاف سیره حسنی آمده بود، اما یزید این بار برای تقابل با قیام عاشورا زر را انتخاب کرد و این‌چنین بود که امام حسین علیه‌السلام فرمودند که من برای اقامه نماز و دین جدم رسول‌الله قیام کردم.

حجی در تاریخ ناتمام ماند، اما ترک این مناسک تضمینی شد تا امت حقیقتی اسلام در بستر این تاریخ حقیقت مناسک را در برابر طاغوت اقامه کنند، آری این‌چنین بود که آیین اقامه نماز عاشورا شاگردان مکتب حسینی را برای احیاء ارکان مکتب حسینی بیش‌ازپیش آماده کرد.

این سنت عاشورایی این بار در برهه‌ای از تاریخ که مزین با دوران حیات پربرکت انقلاب اسلامی است در آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها به امامت آیت‌الله سید محمد سعیدی برگزار می‌شود.

عزاداران در روز تاسوعا و عاشورای حسینی چون نوای اذان و دعوت الهی را می‌شنوند علم بر زمین گذاشته و در نماز پرشکوه جماعت شرکت می‌کنند.

خاطرنشان می‌شود بر اساس سنوات گذشته حرم مطهر نماز پرشکوه ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در صحن امام رضا علیه‌السلام برگزار خواهد شد.(t1)