به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم سلطانی پور در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها حرم مطهر اخلاص در ایمان را مهم‌ترین شاخصه یاران امام حسین علیه‌السلام عنوان کرد و اظهار داشت: یاران امام حسین علیه‌السلام در عرصه ولایتمداری و تبعیت از امام به درجه‌ای از ایمان رسیده بودند که هرگاه امام حسین علیه‌السلام از آن‌ها یاری می‌خواستند بدون حتی لحظه‌ای درنگ وارد میدان شده و از امام دفاع می‌کردند و تا زمانی که صحابی امام حسین علیه‌السلام زنده بودند هرگز، به خانواده امام اجازه حضور در میدان جنگ را نداند.

استاد حوزه علمیه خواهران گفت: دسته مقابل یاران امام حسین علیه‌السلام، کوفیان بودند که به دلیل حب دنیا و دنیاپرستی باوجود چندین هزار نامه که به امام حسین علیه‌السلام نوشتند در حساس‌ترین برهه و در روز عاشورا امام حسین علیه‌السلام را تنها گذاشته و بر امام شمشیر کشیدند.

وی با تأکید بر اینکه حضور در محیط ولایی و تربیت ولایت محور در عاقبت‌به‌خیری افراد و یاری ائمه معصوم علیه‌السلام نقش مهمی دارد، تصریح کرد: اگر کسی با محیط ولایت و عاشورا مأنوس نباشد، نمی‌تواند از حریم ولایت دفاع کرده و یاری گر امام عصر خویش باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران، عرصه ولایت مداری را عرصه عجین شده با سختی‌ها و رنج‌ها عنوان کرد و افزود: ورود به حریم ولایت شاید با مشکلات ظاهری دنیا همراه باشد اما محیط ولایت، محیطی امنی است و هرکس در حریم و عرصه ولایت وارد شود دچار حزن و اندوه نشده و ناخوشی‌ها و رنج‌های دنیا در برابر چنین انسانی اندک و ناچیز است.

سلطانی پور ادامه داد: یکی دیگر از خصوصیات یاران سیدالشهدا علیه‌السلام این است که دنیا در نظر آن‌ها حقیر و کوچک است و همین امر زمینه جان‌فشانی و دفاع از حریم ولایت را برای آن‌ها آسان کرده است به‌گونه‌ای که سعید بن عبدالله در شب عاشورا به محضر امام حسین علیه‌السلام وارد شد و خدمت امام عرضه داشت «اگر تمام دنیا عیش و خوشی باشد و عیش و خوشی آن دائم باشد ما هیچ‌گاه یاری شمارا به ماندن در این دنیا ترجیح نمی‌دهیم».

وی یادآور شد: سعید بن عبدالله به هنگام نماز ظهر عاشورا خود را سپر سیدالشهدا کرد تا تیرها به امام حسین علیه‌السلام اصابت نکند و سرانجام این صحابه وارسته براثر جراحات فراوان در کربلا به شهادت رسید.(p1)