به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، اربعین، اربعین شورانگیز؛ چهل روز است که کاروان اسرای کربلا خانه به خانه و شهر به شهر در مقابل چشمان ناپاک نامحرمان گردانده می‌شوند و سرانجام در روز موعود این سفر حزن‌انگیز به پایان خود نزدیک می‌شود و کاروان اسراء به کربلا سرمنزل مقصود، بازگردانده می‌شود.

در این چهل منزل سفر، زینب کبرا سلام‌الله علیها موی سپید کرد و امام سجاد علیه‌السلام قامت خمیده کرد، کودکان کاروان به‌اندازه چندین سال پیر شده بودند و از بانوی سه‌ساله و شیرین‌زبان امام حسین علیه‌السلام نیز در میان کاروانیان خبری نبود.

صحنه رسیدن اسراء به کربلا تماشایی است؛ اگر زینب کبرا سلام‌الله علیها در روز عاشورا جز زیبایی در کربلا ندید امروز نیز کربلا تماشایی است و زینب کبرا سلام‌الله علیها چیزی جز زیبایی نمی‌بیند؛ زیرا فوج ملک برای زیارت قبر امام حسین علیه‌السلام در حال آمدن شد هستند و امروز کربلا محل تلاقی آسمان و زمین بود، زمینی مقدس که حتی از گزند حوادث هولناک عصر محشر کبرا و قیامت عظیم نیز در امان خواهد بود.

آری! درحالی‌که خاندان رسالت و اسرای کاروان با ورود به کربلا خود را از اسب‌ها به زمین انداخته و خاک کربلا (که آغشته به خون شهدای عاشورا شده است) را در آغوش می‌کشند فرشتگان و فوج جن و ملک با زیارت کربلا؛ اولین پیاده اربعین را از آسمان به زمین آغاز کردند تا پاسخی باشد بر دهان کوته‌فکرانی که اربعین را بی‌هویت خوانده و آن را جعل ملتی انقلابی می‌دادند.

اربعین هویت اسلام و هویت مسلمان است و حتی قبل از اربعین نیز بارها کربلا از سوی انبیای عظام الهی مورد زیارت قرارگرفته است؛ بنابراین می‌توان ریشه کینه دشمنان با اربعین و قدم‌های همپای جابر را باید در پیام جهانی ظلم‌ستیزی، امام شناسی و ولایتمداری اربعین به جهانیان جست‌وجو کرد، این‌چنین است که با پیاده‌روی اربعین، غدیر همیشه زنده بوده و در تاریخ تکرارپذیر می‌شود و هرسال با تکرار خود بیعت بشریت را با اهل‌بیت علیه‌السلام تازه می‌کند.

اما خدمت در اربعین

اگر جامانده از قافله عشق و اربعین باشی و پای دل در همراهی قافله اربعین یاری‌ات نکرد و پای در کمند زمین ماندی و نتوانستی حریم کربلایی عشق را زیارت کرده و برگرد کوی یار طواف کنی، می‌توانی با اشک به زیارت اشرف اولاد آدم مشرف شده و به زائران کوی دوست خدمت کنی تا گردوغبار پای کاروانیان توتیا و مرهمی باشد بر جگر زخمت خورده ات.

خدمت به اشرف اولاد آدم تنها به نذری دادن و نذری پختن نیست

گاهی با دادن گل سری و دادن هدیه‌ای می‌توانی دل کودکی که همپای قافله است را شاد کنی.

خادمان افتخاری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها که پای جسم در سفر کربلا یاری‌شان نکرد، دل از قافله نینواییان جدا نکرده و با اشک‌های خود اذن خدمت از امام حسین علیه‌السلام گرفته و از عاشورای حسینی کمر همت بسته و برای کودکان کاروان اربعین مشغول آماده‌سازی گل سر، عروسک و نمادهای تزیینی شده‌اند، گل سرهایی که با اشک به امام حسین علیه‌السلام آماده‌شده و با سلام‌وصلوات به امام حسین علیه‌السلام بسته‌بندی‌شده‌اند.

بر این گل سرها جمله‌ای زیبا حک‌شده، جمله‌ای که دهان تمامی فرق و گروه‌های افراطی را در راهپیمایی اربعین بسته و حقیقت تشییع را برای همگان آشکار می‌کند، جمله‌ای که چون دریایی مالامال از عشق به امام زمان است «من تو را دوست دارم و برایت دعا می‌کنم، تو هم برای فرج من دعا کن».

این جمله؛ عشق امام زمان (عج) را به سه زبان (فارسی، انگلیسی، عربی) برای کودکان یادآوری می‌کند و هر کودک را به سفیر و سربازی برای قیام سبز مهدوی در سرتاسر این عالم مبدل می‌کند.

در جمع خادمانی که مشغول برش پارچه‌ها و درست کردن و تزیین این گل سرها و هدیه‌های زینتی هستند آرامش و شور هیجان خاصی حاکم است.

خادمان با چشمانی اشک‌بار مشغول به کار هستند که باخانم موسوی از خادمان افتخاری آستان بانوی کرامت به گفت‌وگو نشسته و حال و هوایش را جویا می‌شوم

خانم موسوی برای ما بیان می‌کند که از عاشورای امام حسین علیه‌السلام در رواق کودک و نوجوان دختران فعالیت خود را برای ساخت گل سرهای تزیینی آغاز کرده است.

خادم افتخاری آستان بانوی کرامت می‌گوید اگرچه از کاروان اربعین جامانده است ولی می‌داند با اذن امام حسین علیه‌السلام در حرم بانوی کرامت مشغول ساخت گل سر برای کودکان شده است؛ او می‌گوید به بدون اذن امام حسین علیه السلام خدمت به زائران ایشان برای هیچ‌کس مقدر نمی‌شود.

موسوی تصریح می‌کند اجر خدمت به زائران امام حسین علیه‌السلام کمتر از حضور در پیاده‌روی اربعین نیست و چه‌بسا اگر انسان با نیت و خلوص قلبی کامل در عرصه خدمت‌رسانی به زائران وارد شود می‌تواند اجری برابر با زائران اربعین داشته باشد.

یکی دیگر از زائران افتخاری بانوی کرامت که در کنار خانم موسوی مشغول برش پارچه است باخانم موسوی هم‌کلام می‌شود و می‌گوید خدمت به زائران حسینی، خدمت به خود خداوند است و خداوند، اجر خدمت به خودش را به مؤمن پرداخت می‌کند.

این بانوی خادم تصریح می‌کند امام حسین علیه السلام خون خداست بنابراین خدمت به کسی که خون خداست و خداوند خود خون‌بهایش است اجری غیرقابل‌شمارش دارد.

این خادم افتخاری آستان بانوی کرامت ادامه می‌دهد: آشنا کردن کودکان با پیام جهانی قیام حسینی و قیام سبز مهدوی، خدمتی است بی‌نظیر که می‌تواند تمامی نقشه‌هایی را که دشمن در طول سال برای انحراف ذهن کودکان از پیام عاشورا کشیده را در آنی نابود کرده و کودکان را باتربیت در مسیر اربعین به سربازانی متعهد و متخصص برای بسترسازی قیام سبز مهدوی تبدیل کند.(g1)