به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، مسجد حضرت زینب سلام الله واقع در شهرک شهید زین الدین منطقه بنیاد قم خیابان دکتر حسابی؛ تازه بنا شده اما قدمتی به عمر انقلاب اسلامی در روح آن دمیده شده است.

از بنر بزرگی که به نشانه تکریم و یادواره ۷۲ تن از شهدا دفاع مقدس نصب شده بر دیواره گچ نشده مسجد می شد فهمید این مسجد، سادگی، شجاعت و سبک زندگی انقلابی را به خیل نوجوانان حاضر در صف نماز جماعت می آموزد.

حجت الاسلام جواد جعفری، امام جماعت مسجد حضرت زینب سلام الله علیها در حضور آیت الله سعیدی از خاطرات کلنگ زنی این مسجد گفت، از روزهایی که هنوز مسجدی در کار نبود و در قالب یک هیئات حسینی برای اقامه آموزه های عاشورایی مکتب حسینی گردهم جمع می آمدند و عزاداری می کردند.

مسجد باید انقلابی باشد!

امام جماعت مسجد حضرت زینب سلام الله علیها قدمت بنای مسجد را مربوط به اواسط سال ۱۳۹۲ دانست و از همت همسایگان مسجد در احیای این بنا گفت، او از افتتاح شبستان اصلی مسجد در ایام عید غدیر ۱۳۹۷ گفت در حالی که اولین اقدام انقلابی مسجد را تاسیس پایگاه مقاومت اسلامی توصیف کرد، پایگاهی که روزی حتی برای جانمایی پرونده های اعضای خود دچار مشکل بود.

گویا مسجد همگام با نامش حماسی تاسیس شده و بچه های این مسجد در قید کمبود امکانات نبودند؛ تا جایی که سادگی، روح جوان و زیست انقلابی شاخصه جوانان حاضر در مسجد بود.

هنوز مسجد سقفی نداشت و پنجره ای بر دیواره های آن نصب نشده بود؛ اما اینجا نماز اقامه می شد و اگر کمی دیرتر به مسجد می رسیدی در ۷۵۰ متر زیربنا جایی برای پیوستن به صفوف نماز نبود.(t1)