به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در حسینه موکب آستان بانوی کرامت در جمع زائران پیاده‌روی اربعین حسینی، خطاب به زائران گفت: پیاده‌روی شما برای نشان دادن عشق و ارادات به خاندان اهل‌بیت(ع) به‌ویژه امام حسین علیه‌السلام است و این ارتباط، شما را به سمت شفاعت اهل‌بیت(ع) می‌کشاند، هر قدمی که در این پیاده‌روی  برمی‌دارید یک یا حسین علیه‌السلام است.

وی اضافه کرد: برای کسانی که نسبت به اربعین و عاشورا بی‌تفاوتند و با هیچ وسیله‌ای از دستگاه اهل‌بیت(ع) حمایت نمی‌کنند، شفاعت معنا ندارد. به هر وسیله‌ای که شده باید با اهل‌بیت(ع) مرتبط شویم تا مستحق شفاعت این خاندان باشیم.

این کارشناس مذهبی در ادامه گفت: پیامبر اسلام(ص) در روایتی فرمودند: «الا اناالحسین باب من ابواب الجنه» این بابِ بهشت خیلی توسعه دارد و بیشتر افراد در عالم به وسیله باب الحسین علیه‌السلام وارد بهشت می‌شوند.

وی با اشاره به آیة «انما انت منذر و لکل قوم هاد» خاطرنشان کرد: این آیه نشان می‌دهد هادی غیر از منذر است. از آیات و روایات استفاده می‌شود که پیامبرها آمدند تا ما را ببرند در خانه امیرالمرمنین و امام حسین علیهما‌السلام.

حجت‌الاسلام فرحزاد افزود: از منابع اهل سنت هجده روایت و از منابع شیعه سه روایت از پیامبر نقل شده است که حضرت فرمودند: بی اُنذرتم و به علی بن ابیطالب اهتدیتم و بالحسن اُعطیتم الاحسان و بالحسین تسعدون و به تشبثون؛ من منذر و هشداردهنده هستم و هادی این امت امام علی علیه‌السلام و امام حسن علیه‌اسلام حُسن و زیبایی است و به وسیله امام حسین علیه‌السلام به سعادت می‌رسید، بنابراین به آن چنگ بزنید.

وی با اشاره به شعار زائران پیاده اربعین مبنی بر «حب الحسین یجمعنا» ابراز داشت: این محبت امام حسین علیه‌السلام است که همه کشورهای دنیا از رنگ‌ها و جناح‌های مختلف را به اینجا کشانده است. هیچ کس در این عالم این جذبه را ندارد و هیچ کس مثل امام حسین‌ علیه‌السلام این همه خدمتگزار ندارد و این همه انسان را سیراب و اطعام نکرده است.

حجت‌الاسلام فرحزاد در پایان با بیان اینکه راه‌پیمایی اربعین بزرگ‌ترین اجتماع و بزرگ‌ترین پذیرایی عالم است، تصریح کرد: امام حسین علیه‌السلام خودش با عطش از دنیا رفتند اما در این مسیر میلیون‌ها نفر را با این عطش سیراب می‌کنند. ما عظمت و عمق دریای بی‌کران اباعبدالله‌الحسین علیه السلام را نمی‌فهمیم و درک نمی‌کنیم. این‌ها عالم را متوجه این خاندان می‌کند و مقدمات ظهور فرزندش را فراهم می‌سازد.