به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، کریم‌خانی طی گفت‌و گویی با اشاره به اینکه نیروهای فنی و مهندسی دو ماه قبل از فعالیت موکب به عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا اعزام شدند، اظهار کرد: این افراد فعالیت‌های زیرساختی را با محوریت احداث سرویس‌های بهداشتی و حمام و با استفاده از مصالح ساختمانی باقمیانده از سال گذشته، دنبال کردند و کمبودها نیز در ایران تهیه و برای آن‌ها ارسال شد که بیشترین جنس مورد نیاز آن‌ها ماسه، بلوک سیمانی، شن و سیمان بوده است.

وی اضافه کرد: مواد غذایی مورد نیاز مهمانسرا و ایستگاه‌های صلواتی نیز همه از قم تهیه و به همراه دیگر مایحتاج با استفاده از ۶ تریلی و یک کامیون به موکب ارسال شد.

مدیر کمیته مالی و پشتیبانی موکب حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها با بیان اینکه جنس‌های دریافتی از ایران با مشکل خاصی روبرو نشدند، گفت: موضوع پشت مرز بودن کانتینرها یک موضوع طبیعی است که امسال نیز با آن روبرو بودیم چراکه اقلام ما از ایران وارد یک کشور دیگری می‌شود و هر کشور قوانین و مقررات خاص خود را دارد، سال گذشته اقلام یک هفته اما امسال چهار روز پشت مرز مانده بود.

وی با اشاره به اینکه امسال آمار پخت و پذیرایی نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است، تصریح کرد: ۶۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۱۰ حمام به موکب اضافه شده است و در حوزه زیربنایی نیز موتورخانه جلوی موکب بود که گاهی صدای آن موجب ناراحتی زائران می‌شد به همین علت به انتهای موکب منتقل و یک چاه آب نیز برای جبران کمبود آب موکب احداث شد.

کریم‌خانی یادآور شد: امسال هزینه فنی و مهندسی و مهمانسرا را با توجه به اینکه هر کدام با توجه به بانیان و خیرین مردمی تامین می‌شد جدا کرده‌ایم که بعد از اتمام کار هزینه‌ها جمع‌زده می‌شود؛ طی روزهای اخیر فعالیت موکب نیز نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان برای رفع کاستی‌ها، کمبودها و تجهیزات مورد نیاز موکب نیز هزینه شده است.

وی با بیان اینکه مجموع کاری‌های عمرانی انجام شده در موکب آستان بانوی کرامت به هفت ماه نمی‌رسد، عنوان کرد: با توجه به این مدت محدود و شرایط سختی کار در کشور عراق این حجم از پیشرفت عمرانی کار قابل توجه است.

مدیر کمیته مالی و پشتیبانی موکب حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها اضافه کرد: چهار کانتینر اقلام مورد نیاز ایستگاه صلواتی و فنی و مهندسی و فرهنگی و دو کانتینر و یک کامیون آب آشامیدنی از ایران به موکب حرم مطهر ارسال شده است.