به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله علیرضا اعرافی در حاشیه بازدید از موکب حرم بانوی کرامت طی گفت‌وگویی با اشاره به اینکه حسن تدبیر و برنامه‌ریزی به‌خوبی در این موکب قابل مشاهده است، اظهار کرد: خدمات مطلوب و قابل توجهی در موکب حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به زائران ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: اربعین مظهر انسجام و هم‌گرایی اسلامی و تمدنی است که به فضل الهی در این سال‌ها رقم خورده و گسترش یافته است و ما وظیفه داریم از این نماد حراست کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر اینکه آستان‌های مقدس ظرفیت‌های معنوی مطلوبی را در اختیار دارند، گفت: شبکه‌سازی عتبات مقدس و مجموعه‌های مرتبط با ائمه اطهار(ع) در مناسبت‌های مذهبی به ویژه اربعین کارایی بسیار زیادی دارد.

وی اقدامات مسئولان آستان‌های مقدس ایران و عراق در راستای باشکوه برگزار شدن حماسه اربعین حسینی را قابل تقدیر دانست و گفت: مواکب آستان‌های مقدس موجب تقویت حماسه اربعین حسینی می شوند.

آیت‌الله اعرافی ضمن تقدیر از زحمات خادمان، مسئولان و تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در راستای خدمت به زائران اربعین حسینی در عمود ۱۰۸۰ عنوان کرد: افرادی که در اربعین حسینی در حوزه اطلاع‌رسانی و رسانه درحال ثبت وقایع باورنکردنی اربعین حسینی هستند کار بزرگ و مهمی را انجام می‌دهند که جا دارد از آن‌ها نیز تقدیر کنیم.