به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام بخشی عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) گفت: عاقبت‌به‌خیری و اینکه انسان در حالی از دنیا برود که دارای افضل اعمال و توشه ای مناسب برای خود تهیه کرده باشد، امری مهم و اساسی در دین است که باید برای رسیدن به این مسئله مهم تلاش کرد.

حجت‌الاسلام بخشی افزود: اینکه انسان در دنیا چگونه زندگی کرده مهم نیست بلکه مهم آن است که انسان در زمان مرگ خود چگونه از دنیا رفته است و پایان زندگی نقش تعیین‌کننده دارد. چه بسا یک فرد دارای معاصی بوده باشد اما با توبه خود پایان خوبی را برای خود رقم بزند و چه بسا بر عکس آن باشد و لذا خوب شروع کردن مهم نیست بلکه خوب به پایان رساندن هنر است.

وی خاطر نشان کرد: بنا به فرمایش امام صادق علیه السلام، کسی که بخواهد عاقبت به خیر شود و پایان زندگی خود را خوب تمام نماید باید سه کار را در زندگی خود انجام دهد و پایبند به این سه مسئله مهم باشد.

استاد حوزه علمیه گفت: اولین موردی که امام صادق علیه السلام به آن اشاره فرموده اند، مربوط به حق خداوند است مبنی بر اینکه حق خداوند را بزرگ بشمارید و با نعماتی که خداوند به انسان عطا کرده معصیت نشود.

وی افزود: خداوند به انسان دست و پا و چشم و… را بدون اینکه هزینه ای از انسان دریافت نماید به وی عطا کرده است و لذا حق این است که انسان با این نعمات کفران نعمت و عصیان نکند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: عدم سوء استفاده از فضل و حلم خداوند توسط بندگان دومین موردی است که امام صادق علیه السلام فرموده اند و اشاره به این دارد که انسان ها نباید به واسطه حلم خداوند دچار معصیت شوند و برای اینکه بخواهند عاقبت به خیر شوند باید مطیع اوامر الهی باشند.

حجت‌الاسلام بخشی در پایان تأکید کرد: اکرام کسانیکه حب اهل‌بیت(ع) را در سینه‌دارند سومین موردی است که برای عاقبت‌به‌خیری نقش تعیین‌کننده دارد و می‌تواند ضامن عاقبت‌به‌خیری انسان شود.(p2)