به گزارش پایگاه خبری حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، دکتر ذوالفقاری شامگاه امروز در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی در سالن محراب حرم مطهر گفت: در اربیعن سال ۱۳۹۳ وضعیت و شرایط خوبی برای خروج زائرین از مرز حاکم نبود و عمده زائرین بعد از برگشت دچار مشکلات شدند و همین مسئله باعث شد ستادی در این خصوص تشکیل شود.

وی افزود: با همفکری صاحب نظران، بر اساس اقتضائات ساختاری طراحی شد که همان ساختار اولیه در حال حاضر تحت عنوان ۱۳ کمیته (بعداشت و درمان، امداد و نجات، فرهنگی و تبلیغی، کنسولی، نظارت، امنیتی و…) در حال فعالیت است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور خاطر نشان کرد: در ۳۱ استان کشور، ستاد اربعین تشکیل شده است و ستاد مرکزی نیز به عنوان هدایت گر فعالیت می کند. در حال حاضر مسئله اربعین از حالت بحرانی خارج شده اما هنوز به درجه مطلوب نرسیده است و تلاش می‌شود هر ساله نقاظ ضعف کمتر شود.

ذوالفقاری تأکید کرد: در بحث بهداشت، امداد و نجات، اسکان و تغذیه و… خدمات و فعالیت های خوبی امسال انجام شد و آمارهای ارائه شده از سوی کمیته ها نشان از این مساله دارد.

وی یادآور شد: در حوزه تبلیغی و فرهنگی هم فعالیت های مناسبی انجام شد و بیش از ۳ هزار مبلغ زباندان آموزش دیده در کشور عراق مستقر شدند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین افزود: دربحث ایجاد مودت و وحدت بین موکب داران عراقی و ایرانی نیز فعالیت های خوبی در اربعین امسال صورت گرفت تا آیین های سنتی زائران ایرانی و عراقی و آئین های خاص کشور ایران و عراق حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: جمع‌بندی نقاط قوت و ضعف بعد از اتمام مراسم اربعین توسط ستاد انجام‌شده است و تمامی نقاط ضعف که به‌صورت مستند، پرسش‌نامه و نامه‌های شخصی جمع‌آوری‌شده،  توسط ستاد بررسی و رفع می‌شود.(p1)